Nyolchengeres motorján vonyító kompresszorral 830 lóerős a Shelby Super Snake, mely kihozza a Ford Mustangból az állatot.
1964-ben mutatták be az első generációs Ford Mustangot, mely villámgyorsan hatalmas siker lett, de Carroll Shelby a következő évben kihegyezte a népszerű autót, hogy ne csak látszatra legyen sportos a Mustang. Azóta pedig a Shelby American mindig megmutatja a Mustang agresszív oldalát, most éppen a limitált szériás Super Snake-kel.
Vágtató vadló helyett mindenhol kobra logó díszeleg a Shelby Super Snake-en.
Határozottan modern lett az új Mustang utastere a két digitális kijelzővel, így szakított a tradicionális szimmetriával, de a mélyagyas kormány és a kézi váltó megmutatja, hogy az analóg örömök nem múltak el. A Super Snake-ben bőrrel és alcantarával kárpitozott sportülések vannak és fehér biliárd golyós váltógomb.
480 lóerős szívó V8-assal is megvásárolható a Shelby, de a Super Snake lényege a kompresszorral 830 lóerőre hergelt motor.
Mindennek az alapja az 5,0 literes Coyote V8-as, amire egy 3,0 literes Whipple kompresszor került, így több mint 830 lóerős a Shelby tuningolt Mustangja. Kipufogórendszerét a Borla szállítja, így garantált a fergeteges üvöltés. Rendelhető 10 fokozatú automata váltóval is, de kétségtelenül a 6 fokozatú manuálissal az igazi egy ilyen izomautó.
Super Snake, vászontetővel
Kétszázötven darab építését tervezi a Shelby American, akinek pedig a kupé változat nem elég szellős, az választhat Super Snake-et nyitható vászontetővel is. A kabrión nincs karbon hátsó szárny, cserébe jobban hallani a Borla kipufogón át szóló V8-ast és a kompresszor hangját.
Megnövekedett teljesítményéhez igazították a hajtás hűtési rendszerét és keményebb a futómű is. Az izomautók soha nem a pehelysúlyról szóltak, de a Shelby többek között kovácsolt magnézium felnikkel, alumínium gépháztetővel és karbon hátsó szárnnyal ügyelt arra, hogy ne hízzon el a piszkosul erős Mustang.
Ez is érdekelhet: