Régen elmúltak azok az idők, amikor a gyorsulási versenyeken csak kihegyezett, kompresszoros nyolchengeresek üvöltése hallatszódott. Az elektromos hajtások fejlődésével megjelentek a gyorsulási versenyek új rekorderei, mint a Mustang Super Cobra Jet 1800.
Nehéz megküzdeni az akkumulátorok súlyával, de ettől függetlenül az elektromos hajtás elképesztő hatékonysággal tud működni akár egy gyorsulási versenyre felkészített autóban is. A Ford mérnökei az ilyen gépekkel szeretnék megmutatni, hogy van élet a kompresszoros V8-ason túl is, csak a villanymotorok halk zümmögése miatt nem rohannak majd sokan vissza a nézőtérről, lötyögő Bud Lighttal a kezükben a pálya mellé.
8,128 másodperc alatt zavarta le a negyedmérföldes távot a Cobra Jet 1400, ami világrekord a Fordtól.
Ezt a hihetetlen időt szeretnék megdönteni az új gyorsulásra épített prototípussal, melyet a korábbi generációs Ford Mustang ruhájába rejtettek. A 2021 júniusában Bob Tasca által vezetett autót a Ford Performance, az MLe Racecars, az AEM-EV, a Cascadia Motion és a Watson Engineering együttműködésével készítették arra a célra, hogy a rekorddal izgalmasabbá tegyék az elektromos hajtást egy olyan területen, ahol tényleg minden a hagyományos motorokról szól.
Legújabb versenygépükhöz elővették a Super Cobra Jet nevet a fiókból, mely először az 1969-es évjáratú Mustangokon jelent meg. Ebben az esetben azonban ez már nem egy nagy lökettérfogatú benzinmotort takar, hanem négy PN-250-DZR invertert és két egymásra pakolt DS-250-115 villanymotort.
Könnyebb akkumulátorral és házon belül fejlesztett vezérlővel már 1800 lóerőre nőt a teljesítmény.
Új váltóval szerelik a Super Cobra Jet 1800-at és változtattak a futómű geometriáján is, hogy aztán az NHRA (National Hot Rod Association) eseményén megdöntsék a leggyorsabb elektromos jármű és a leggyorsabb kétkerék-meghajtású elektromos jármű rekordját is.
Ez is érdekelhet: