Sportos megjelenéssel, de gyengébb motorral és automata váltóval érkezik a Ford Puma ST legújabb változata, mely így lazán kukába dobja mindazt, amiért valójában igazi finomságnak számított a tengernyi, értelmetlen kis szabadidő-autó között.

Hiába csak háromhengeres, a 200 lóerős EcoBoost turbós benzinmotorral szerelt Puma ST-vel eszelősen jót lehet autózni, amihez a kézi váltó és a hagyományos kézfék rángatása is hozzá tudott tenni. A fenekét vidáman libbentő, apró méretű SUV még azokat is képes volt meggyőzni, akik szerint nem lehet vérbeli hot hatch egy szabadidő-autóból. Most azonban bemutatták a gyengébb motorral és automata váltóval szerelt Puma ST-t.

Akiknek egy picit is szívügyük a műfaj, azok valószínűleg már most zokognak, és erre minden okuk meg is van.

Kisebb lökettérfogatú motorjával és mild hibrid hajtásával egyértelműen a károsanyag kibocsátási normáknak felel meg a Puma ST, valamint azoknak, akik valójában csak a sportos csomagolásra vágytak, nem pedig a vezetési élményre. Amíg az 1,5 literes motor 200 lóerőt és 320 Nm nyomatékot tudott, addig az új 1,0 literes, háromhengeres maximális teljesítménye 5750-es fordulaton 170 lóerő, a nyomatéka pedig 248 Nm 3000-nél. Ezzel egyébként a 2002-es Ford Focus ST170-et hozza, de csak a katalógus szintjén. Mild hibrid rendszere egy szíjhajtású indítómotor generátorból és a 48 volos rendszer lítiumion akkumulátorából áll, ezzel 10 lóerővel tudja segíteni a motort.

Ehhez kapcsolódik a Ford hétfokozatú, duplakuplungos automata váltója, mely takarékos és normál módokban a finom váltásokra és az alacsony fordulatszámra törekszik, sport üzemmódban viszont hevesebben pakolja a fokozatokat és nyomatékcsúcson tartja a motort. Ilyenkor a kipufogóban lévő szelep is automatikusan nyit, hogy élénkebb legyen a Puma ST hangzása.

Kétszáz lóerővel a Puma ST 6,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 220 km/óra a végsebessége, az automata mild hibrid verzió 7,4 másodperc alatt sprintel és valamivel alacsonyabb, 210 km/órás a végsebessége.

Mindennapi közlekedést segíti az araszoló funkcióval ellátott adaptív tempomat.

Fedélzeti rendszere és Recaro sportülései megegyeznek az erősebb változatéval, ahogyan az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés is. A Ford Performance erősebb stabilizátorokkal és eltérő tekercselésű rugókkal szereli a Puma ST-ket, hogy a hétköznapi változatoknál érezhetően sportosabb legyen.

Nagyobb fékjei, ötven százalékkal feszesebb futóműve és más kipufogórendszere van a Puma ST-nek, de ez nincs hatással a csomagtartó méretére, mely továbbra is 456 literes és a 80 literes MegaBox miatt akár állva is belefér két golfzsák.

Ez is érdekelhet:

Mindig is az egyik kedvenc kisautónk marad – a Ford Fiesta-sztori

47 év után véget ér a Fiesta pályafutása – elmeséljük a Ford kisautójának történetét.

Új arccal és erősebb motorral itt az átfésült Ford Fiesta

Még mindig ez lenne a legtöbb élményt adó kisautó?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.