Sportos megjelenéssel, de gyengébb motorral és automata váltóval érkezik a Ford Puma ST legújabb változata, mely így lazán kukába dobja mindazt, amiért valójában igazi finomságnak számított a tengernyi, értelmetlen kis szabadidő-autó között.

Hiába csak háromhengeres, a 200 lóerős EcoBoost turbós benzinmotorral szerelt Puma ST-vel eszelősen jót lehet autózni, amihez a kézi váltó és a hagyományos kézfék rángatása is hozzá tudott tenni. A fenekét vidáman libbentő, apró méretű SUV még azokat is képes volt meggyőzni, akik szerint nem lehet vérbeli hot hatch egy szabadidő-autóból. Most azonban bemutatták a gyengébb motorral és automata váltóval szerelt Puma ST-t.

Akiknek egy picit is szívügyük a műfaj, azok valószínűleg már most zokognak, és erre minden okuk meg is van.

Kisebb lökettérfogatú motorjával és mild hibrid hajtásával egyértelműen a károsanyag kibocsátási normáknak felel meg a Puma ST, valamint azoknak, akik valójában csak a sportos csomagolásra vágytak, nem pedig a vezetési élményre. Amíg az 1,5 literes motor 200 lóerőt és 320 Nm nyomatékot tudott, addig az új 1,0 literes, háromhengeres maximális teljesítménye 5750-es fordulaton 170 lóerő, a nyomatéka pedig 248 Nm 3000-nél. Ezzel egyébként a 2002-es Ford Focus ST170-et hozza, de csak a katalógus szintjén. Mild hibrid rendszere egy szíjhajtású indítómotor generátorból és a 48 volos rendszer lítiumion akkumulátorából áll, ezzel 10 lóerővel tudja segíteni a motort.

Ehhez kapcsolódik a Ford hétfokozatú, duplakuplungos automata váltója, mely takarékos és normál módokban a finom váltásokra és az alacsony fordulatszámra törekszik, sport üzemmódban viszont hevesebben pakolja a fokozatokat és nyomatékcsúcson tartja a motort. Ilyenkor a kipufogóban lévő szelep is automatikusan nyit, hogy élénkebb legyen a Puma ST hangzása.

Kétszáz lóerővel a Puma ST 6,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 220 km/óra a végsebessége, az automata mild hibrid verzió 7,4 másodperc alatt sprintel és valamivel alacsonyabb, 210 km/órás a végsebessége.

Mindennapi közlekedést segíti az araszoló funkcióval ellátott adaptív tempomat.

Fedélzeti rendszere és Recaro sportülései megegyeznek az erősebb változatéval, ahogyan az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés is. A Ford Performance erősebb stabilizátorokkal és eltérő tekercselésű rugókkal szereli a Puma ST-ket, hogy a hétköznapi változatoknál érezhetően sportosabb legyen.

Nagyobb fékjei, ötven százalékkal feszesebb futóműve és más kipufogórendszere van a Puma ST-nek, de ez nincs hatással a csomagtartó méretére, mely továbbra is 456 literes és a 80 literes MegaBox miatt akár állva is belefér két golfzsák.

Ez is érdekelhet:

Mindig is az egyik kedvenc kisautónk marad – a Ford Fiesta-sztori

47 év után véget ér a Fiesta pályafutása – elmeséljük a Ford kisautójának történetét.

Új arccal és erősebb motorral itt az átfésült Ford Fiesta

Még mindig ez lenne a legtöbb élményt adó kisautó?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A legjobb barátaid: a kutyád, és ez a talpbetét

Škoda Kamiq, a racionális – 1.0 TSI-teszt

Videón Russell szánalmas hibája

További cikkeink a témában