Még jóval azelőtt, a kilencvenes évek közepén épített egy terepjáró kupé-kabriót a francia Heuliez, hogy ez a kategória egyáltalán divatba jött volna. A G-osztályból készült prototípus egyetlen példánya új tulajdonosát keresi.

Az 1920-ban alapított francia Heuliez az egyik legismertebb karosszériagyártó volt, amely arra szakosodott, hogy neves autómárkák számára épített teljesen működőképes koncepcióautókat. Sőt, képes volt kisebb szériás modellek gyártását teljesen átvenni, a Peugeot 205 T16, a Renault R5 Turbo és az Opel Tigra mellett a Peugeot 206 CC összehajtható tetőszerkezete is náluk készült.

A ’96-os párizsi autószalonra egy off-road kabrióval készültek, ami rendesen megelőzte a korát.

Az Intruder névre keresztelt koncepcióautónak a legendás Mercedes G-osztály adta az alapját, a G 320-ból származó 3,2 literes V6-os motorral, négyfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással, még a terepjáró differenciálzárjait is megtartotta.

A technika ugyan a G-osztályból származott, de az áramvonalas forma már a legkevésbé sem hasonlított a kockaforma terepjáróéra. Szintén újdonságnak számított az elektromosan mozgatott, összehajtható keménytető, hasonló ahhoz, mint amit a Mercedes-Benz SLK kapott, pedig az csak négy hónappal korábban, a torinói autószalonon jelent meg 1996-ban.

Az átalakítható felépítésével az Intruder nagy feltűnést keltett, hiszen bár a Peugeot már a húszas évek óta foglalkozott hasonló tetőszerkezetek fejlesztésével, a kupé-kabriók csak az SLK megjelenése után terjedtek el igazán.

A tanulmányautó egy gombnyomásra 30 másodperc alatt lehetett kupéformájú terepjáróból off-road roadster.

Az egyetlen példányban létező prototípust később sem hanyagolták el, nemrég 280 ezer eurót költöttek az alapos restaurálására, melynek során a motort és a teljesen működőképes keménytetőt is teljesen felújították. Az Intruder eredetileg ezüstszínben mutatkozott be, később fehérre, majd pirosra festették, mielőtt visszakapta eredeti színét.

Sokat nem mentek vele, az órája még 1700 kilométert sem mutat, és most az értékes youngtimer és veterán autókkal foglalkozó DK Engineering kínálatából lehet megszerezni a francia Heuliez tanulmányautóját. 196 ezer eurót kérnek érte, ami azt jelenti, hogy 78 millió forintnak megfelelő összegért lehet hazavinni minden idők egyik legritkább Mercedesét.

(Képek: DK Engineering)

Ez is érdekelhet:

A Nissannak valóra kellett volna váltania ezt a dögös koncepciót

Hihetetlen, hogy több mint harminc éve készült a Judo.

A legőrültebb sivatagi G-osztályt alkotta meg a Brabus

A sivatagi terepjáró teljesítménye is brutális lett.

Ferrari-motor hajtja ezt a nagyon mérges kisautót

Franco Sbarro őrült alkotása a nyolcvanas évekből most eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés