Az amerikai és japán változat után egy évvel a Honda leleplezte a vadonatúj Civic európai piacra szánt változatát, ami az izgalmas Type R-t leszámítva csakis hibridként lesz kapható.

Csak azért nem számít olyan nagy újdonságnak a Civic tizenegyedik generációja, mert a Honda már 2021-ben megmutatta az amerikai és a japán piacra szánt változat képeit. Most az európai utakra szánt modellről is lerántották a leplet, és az igazi újdonságot nem is a formája, hanem a hajtáslánca jelenti, az új Civic ugyanis csak hibridként lesz kapható.

A hibrid Civic bevezetésével a Honda idén máris teljesíti az első vállalását, ami szerint 2022-re minden modelljét villamosított hajtáslánccal kínálja. Az amerikai vevők még hagyományos benzinmotorral és négyajtós változatban is megvásárolhatják a Honda kompaktját, de nálunk

az előírásokat és a keresletet figyelembe véve csak az ötajtós ferdehátú hibrid modell lesz kapható.
A dizájn jóval visszafogottabb, de egységesebb is az elődjénél, kevesebb törésvonal alkotja a karosszériát,

aminek a megjelenését összességében még mindig nevezhetjük sportosnak. A Civic az elődjénél is nagyobb lett, pedig már az sem volt kicsi: a hossza négy centivel 4,55 méteresre bővült, és a tengelytávja is nőtt 3,5 centiméterrel.

A hibrid hajtásról még nem árult el sok részletet a Honda, de azt igen, hogy új rendszert fejlesztettek a Civic e:HEV számára.

A hajtáslánc egy kétliteres, négyhengeres szívómotorból és két elektromotorból (egy meghajtó és egy generátor) áll, a kombinált teljesítmény 184 lóerő, a maximum nyomaték 315 Nm, a fogyasztást 5 literre ígérik száz kilométeren.

A belső tér is letisztultabb lett, például a szellőzőnyílásokat a műszerfal teljes szélességén húzódó rácsba rejtették.

A műszerfalon a számlapokat Advance felszereltségtől 10,2 colos kijelző mutatja, az okostelefon-tükrözésre is képes 9 colos érintőképernyő magasabbra, a középkonzol tetejére került, a feláras Bose hifi pedig 12 hangszórós lehet.

Az ötajtós modell újdonsága még a műgyantából készült csomagtérajtó, ami jóval könnyebb, a Honda vezetéstámogató rendszerei hangalapú érzékelővel bővültek, a tizenegy légzsák közé pedig a vezető térdlégzsákja, az első ülések közti légzsák és a hátsó oldallégzsákok is tartoznak. A vadonatúj Civic várhatóan még az idén a kereskedésekbe kerül.

A hibriden kívül Type R is lesz az új Civicből:

Ez is érdekelhet:

Sportos kompakt autóként tér vissza az Integra

Jövőre gyártásba kerül az új Integra, mutatjuk az első képeket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában