Az amerikai és japán változat után egy évvel a Honda leleplezte a vadonatúj Civic európai piacra szánt változatát, ami az izgalmas Type R-t leszámítva csakis hibridként lesz kapható.
Csak azért nem számít olyan nagy újdonságnak a Civic tizenegyedik generációja, mert a Honda már 2021-ben megmutatta az amerikai és a japán piacra szánt változat képeit. Most az európai utakra szánt modellről is lerántották a leplet, és az igazi újdonságot nem is a formája, hanem a hajtáslánca jelenti, az új Civic ugyanis csak hibridként lesz kapható.
A hibrid Civic bevezetésével a Honda idén máris teljesíti az első vállalását, ami szerint 2022-re minden modelljét villamosított hajtáslánccal kínálja. Az amerikai vevők még hagyományos benzinmotorral és négyajtós változatban is megvásárolhatják a Honda kompaktját, de nálunk
az előírásokat és a keresletet figyelembe véve csak az ötajtós ferdehátú hibrid modell lesz kapható.
A dizájn jóval visszafogottabb, de egységesebb is az elődjénél, kevesebb törésvonal alkotja a karosszériát,
aminek a megjelenését összességében még mindig nevezhetjük sportosnak. A Civic az elődjénél is nagyobb lett, pedig már az sem volt kicsi: a hossza négy centivel 4,55 méteresre bővült, és a tengelytávja is nőtt 3,5 centiméterrel.
A hibrid hajtásról még nem árult el sok részletet a Honda, de azt igen, hogy új rendszert fejlesztettek a Civic e:HEV számára.
A hajtáslánc egy kétliteres, négyhengeres szívómotorból és két elektromotorból (egy meghajtó és egy generátor) áll, a kombinált teljesítmény 184 lóerő, a maximum nyomaték 315 Nm, a fogyasztást 5 literre ígérik száz kilométeren.
A belső tér is letisztultabb lett, például a szellőzőnyílásokat a műszerfal teljes szélességén húzódó rácsba rejtették.
A műszerfalon a számlapokat Advance felszereltségtől 10,2 colos kijelző mutatja, az okostelefon-tükrözésre is képes 9 colos érintőképernyő magasabbra, a középkonzol tetejére került, a feláras Bose hifi pedig 12 hangszórós lehet.
Az ötajtós modell újdonsága még a műgyantából készült csomagtérajtó, ami jóval könnyebb, a Honda vezetéstámogató rendszerei hangalapú érzékelővel bővültek, a tizenegy légzsák közé pedig a vezető térdlégzsákja, az első ülések közti légzsák és a hátsó oldallégzsákok is tartoznak. A vadonatúj Civic várhatóan még az idén a kereskedésekbe kerül.
A hibriden kívül Type R is lesz az új Civicből:
Ez is érdekelhet: