Sokadjára múlik el a hot hatch-ek virágzása, szóval most is csak a nagy visszatérésben reménykedhetünk, mert már a Honda Civic Type R is elköszön Európától az Ultimate Edition limitált szériával.

Tökéletes egyensúlyban van a mindennapi használhatóság és a vezetési élmény az izmos kompaktokban, de a modern vezetéstámogató rendszerek és az emissziós korlátozások már szinte teljesen ellehetetlenítették a műfajt. A Renault Megane RS és a Ford Focus ST után a Honda Civic Type R is kivonul Európából, méghozzá egy negyven darabos limitált szériával, hogy még utoljára legyen miért igazán kapkodniuk az elkötelezett rajongóknak.

Bitang erős turbómotorral és pontos hatfokozatú kézi váltóval az egyik legjobb hot hatch az FL5-ös Civic Type R.

Kizárólag egyetlen hajtáslánccal készül a Honda Civic Type R, és ennél nincs is szüksége többre, mert így tökéletes. A gépháztető alatt egy 2,0 literes, négyhengeres, turbómotor van 329 lóerővel és 420 newtonméter csúcsnyomatékkal. Nincsen hozzá mild hibrid rendszer vagy más trükkök, csak a modern mérnöki tudás és a hondásan precíz hangolás. Ehhez csatlakozik a hatfokozatú kézi váltó és elsőkerék-hajtás, méghozzá mechanikus önzáró differenciálművel, hogy rendesen kihúzzon a kanyarból.

Ezzel az autóval könnyű elcsábulni egy hétvégi pályanapra, ahol meg tudja mutatni, hogy a hétköznapokban eszelősen keménynek tűnő gép valójában miért is csap oda annyira minden úthibán. A Honda Civic Type R hangulatához a piros szőnyegezés és a szintén égetően piros sportülések is hozzátesznek, valamint a fém váltókar, mely télen jéghideg, nyáron pedig olyan forró, hogy beleégeti a váltási sémát a tenyeredbe.

Utasterében a hagyományos elemeken túl karbon dekorbetétek vannak és hangulatvilágítás, valamint ajtónyitáskor a földre vetíti a Type R logót az Ultimate Edition. Ezzel egészen más, sokkal visszafogottabb módját választotta a Honda a búcsúnak, mint a 280 lovas Ford Focus ST, ahol az Azura Edition az állítható futóművel és a sportos kiegészítőkkel tényleg kihozta a maximumot az autóból.

Fehér fényezésén piros csíkok futnak végig, a Type R logó alatt pedig az Ultimate Edition felirat jelzi, hogy ez a búcsúnak szánt limitált széria. Igazi ritkaság lesz ez a Honda Civic Type R-ek között, hiszen csak negyven darab készül belőle, ebből tíz jobbkormányosat kifejezetten az angol piacra szánnak. Érthető az arány, hiszen az autós kultúra és a hétvégi pályanapok az Egyesült Királyságban magasra húzták a Civic Type R kultuszát.

Ez is érdekelhet:

Ez megőrjít! – Honda Civic Type R

Parkoló helyett boxutca, zöld lámpa helyett kockás zászló kell a Honda Civic Type R-nek.

Üvölt, feltölt, rászoksz – Ford Focus ST Azura Edition

Nagyon addiktív, ha egy 280 lóerős hot hatch alatt ennyire bitang technika van.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A Braun újdonsága minden más eszközt feleslegessé tesz, amivel korábban a testszőrzeted reguláztad

Nyár, aperitivo, dolce vita Budapesten

Okos autók, makacs sofőrök – így viszonyulnak a magyarok az újabb technológiákhoz

További cikkeink a témában
A nyár titkos karmesterei nélkül nincs biztonságos repülés
Hirdetés