A Honda egyik legikonikusabb típusa az eredeti NSX, mégis több mint egy évtizedet kellett várni a második generációjára. Koncepcióként ugyan bemutattak egy lehetséges utódot, de a terveket végül elvetették.

A japánok azt vallják, hogy semmi olyan nincs Európában, amit ne lehetne jobban megcsinálni Japánban, és ebben a felfogásban készült el az eredeti Honda NSX, amit a Ferrari 348 ellenfelének szántak. Pilótafülkéjét a vadászgépek ihlették, futóművét pedig Ayrton Senna segítségével tökéletesítették, ezért nem csoda, hogy 1989-es bemutatóját követően legendává vált.

Az eredeti NSX több módosítást követően, például amikor a bukólámpákat fixen beépített fényszórókra cserélték, egészen 2005-ig gyártásban maradt, és több mint egy évtizedet kellett várni a második generációjára. Pedig ennek nem feltétlenül kellett volna így lennie, mert

a Honda már 2003-ban bemutatott egy koncepciót, amiből a következő NSX válhatott volna.
2003-ban a tokiói autószalonon leplezték le a HSC-t, ami első pillantásra az eredeti NSX utódja lehetett volna.

Már az arányai is rendben voltak, 4,25 méteres hosszához 1,9 méteres szélesség és mindössze 1,14 méteres magasság társult. Bár a hátsó rész dizájnján még gondolkodhattak volna, összességében nem lett volna rossz, ha valóra válik a HSC.

Míg az NSX neve a New Sportscar eXperiment rövidítésének számít, addig a HSC a High-performance Sports Concept után kapta a nevét.

Nem sokat változott a recept az elődjéhez képest, hiszen a két ülés mögé 3,5 literes V6-os motor került, turbó nélkül, több mint 300 lóerővel, ami a hátsó kerekeket hajtotta, a hatfokozatú manuális váltót azonban szekvenciálisra cserélték.

Már a prototípus is menetkész volt, de azt, hogy 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 300 km/órával száguldhat, inkább onnan tudjuk, hogy a Honda HSC megjelent a Gran Turismo 4-ben, sorozatgyártásba azonban sosem került.

Később a Honda is úgy nyilatkozott, hogy nem is az NSX utódjának szánták, csak az új technológiák tesztelésére.
Pedig a HSC-ben nem volt semmi olyan, amit ne lehetett volna valóra váltani.

A felfelé nyíló ajtók tövében kamerák helyettesítették a visszapillantó tükröket, és a navigáció képernyője a tolatókamera képét is mutatta, 2003-ban ez azért nagyobb szám volt, mint manapság. Az alumíniumszerkezetre épített szénszálas karosszériaelemek azért valószínűleg megdobták volna az árát.

Sosem tudjuk meg, milyen lett volna a HSC az új NSX-nek, mert a Honda egészen sokáig váratott az új generáció bemutatásával, a 2012-ben leleplezett koncepciója csak 2016-ban került gyártásba. Az már egy egészen más recept szerint készült, bár 3,5 literes V6-ossal, de hibrid hajtással. Csak töredéke készült az eredetinek, a gyártásával pedig 2022-ben le is álltak.

Újra kezdődhet tehát a várakozás, hogy a Honda egy hasonló kaliberű sportautóval álljon elő. Nem lehetetlen a dolog, hiszen a Honda illetékesei korábban egy interjúban elhintették, hogy az NSX utódja nagy valószínűséggel egy elektromos hajtású sportautó lesz, ami a következő években mutatkozhat be, de az már ismét egy másik történet lesz.

Ez is érdekelhet:

Az álmok japán sportautója ez a fehér Honda NSX-R

Olyan, amilyen csak egy Honda NSX-R lehet, szóval tökéletes.

Kortalan tökéletesség a Honda NSX

Ez a valaha volt legjobb japán sportautó.

Itt a vége, másodjára is megszűnt a Honda NSX

Sokat sejtetően nyilatkozott a Honda a folytatásról.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés