A Honda egyik legikonikusabb típusa az eredeti NSX, mégis több mint egy évtizedet kellett várni a második generációjára. Koncepcióként ugyan bemutattak egy lehetséges utódot, de a terveket végül elvetették.

A japánok azt vallják, hogy semmi olyan nincs Európában, amit ne lehetne jobban megcsinálni Japánban, és ebben a felfogásban készült el az eredeti Honda NSX, amit a Ferrari 348 ellenfelének szántak. Pilótafülkéjét a vadászgépek ihlették, futóművét pedig Ayrton Senna segítségével tökéletesítették, ezért nem csoda, hogy 1989-es bemutatóját követően legendává vált.

Az eredeti NSX több módosítást követően, például amikor a bukólámpákat fixen beépített fényszórókra cserélték, egészen 2005-ig gyártásban maradt, és több mint egy évtizedet kellett várni a második generációjára. Pedig ennek nem feltétlenül kellett volna így lennie, mert

a Honda már 2003-ban bemutatott egy koncepciót, amiből a következő NSX válhatott volna.
2003-ban a tokiói autószalonon leplezték le a HSC-t, ami első pillantásra az eredeti NSX utódja lehetett volna.

Már az arányai is rendben voltak, 4,25 méteres hosszához 1,9 méteres szélesség és mindössze 1,14 méteres magasság társult. Bár a hátsó rész dizájnján még gondolkodhattak volna, összességében nem lett volna rossz, ha valóra válik a HSC.

Míg az NSX neve a New Sportscar eXperiment rövidítésének számít, addig a HSC a High-performance Sports Concept után kapta a nevét.

Nem sokat változott a recept az elődjéhez képest, hiszen a két ülés mögé 3,5 literes V6-os motor került, turbó nélkül, több mint 300 lóerővel, ami a hátsó kerekeket hajtotta, a hatfokozatú manuális váltót azonban szekvenciálisra cserélték.

Már a prototípus is menetkész volt, de azt, hogy 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 300 km/órával száguldhat, inkább onnan tudjuk, hogy a Honda HSC megjelent a Gran Turismo 4-ben, sorozatgyártásba azonban sosem került.

Később a Honda is úgy nyilatkozott, hogy nem is az NSX utódjának szánták, csak az új technológiák tesztelésére.
Pedig a HSC-ben nem volt semmi olyan, amit ne lehetett volna valóra váltani.

A felfelé nyíló ajtók tövében kamerák helyettesítették a visszapillantó tükröket, és a navigáció képernyője a tolatókamera képét is mutatta, 2003-ban ez azért nagyobb szám volt, mint manapság. Az alumíniumszerkezetre épített szénszálas karosszériaelemek azért valószínűleg megdobták volna az árát.

Sosem tudjuk meg, milyen lett volna a HSC az új NSX-nek, mert a Honda egészen sokáig váratott az új generáció bemutatásával, a 2012-ben leleplezett koncepciója csak 2016-ban került gyártásba. Az már egy egészen más recept szerint készült, bár 3,5 literes V6-ossal, de hibrid hajtással. Csak töredéke készült az eredetinek, a gyártásával pedig 2022-ben le is álltak.

Újra kezdődhet tehát a várakozás, hogy a Honda egy hasonló kaliberű sportautóval álljon elő. Nem lehetetlen a dolog, hiszen a Honda illetékesei korábban egy interjúban elhintették, hogy az NSX utódja nagy valószínűséggel egy elektromos hajtású sportautó lesz, ami a következő években mutatkozhat be, de az már ismét egy másik történet lesz.

Ez is érdekelhet:

Az álmok japán sportautója ez a fehér Honda NSX-R

Olyan, amilyen csak egy Honda NSX-R lehet, szóval tökéletes.

Kortalan tökéletesség a Honda NSX

Ez a valaha volt legjobb japán sportautó.

Itt a vége, másodjára is megszűnt a Honda NSX

Sokat sejtetően nyilatkozott a Honda a folytatásról.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?

Úgy tűnik, új bajnoka lesz az F1-nek 2025-ben

Aranyáron védheti meg a bajnoki címét 2025-ben a McLaren

További cikkeink a témában
Luxus ízek, felejthetetlen pillanatok – Így válassz tökéletes szeszes italt karácsonyra
Hirdetés