A Honda elkészült az NSX második generációjának utolsó példányával is, és mivel nem zárták ki azt, hogy utódja készüljön, ezért indulhat a várakozás a harmadik, valószínűleg teljesen elektromos szériára.

Az eredeti Honda NSX abban a japán felfogásban készült, hogy semmi olyan nincs Európában, amit ne lehetne jobban megcsinálni Japánban. A Ferrari 348 ellenfelének szánt sportautónak a vadászgépek ihlették a pilótafülkéjét és Ayrton Senna segítségével tökéletesítették a futóművét, ezért nem csoda, hogy 1989-es bemutatóját követően rövidesen legendává vált.

Az első generációja több módosítást követően egészen 2005-ig gyártásban maradt, majd egy kis szünetet követően a Honda 2016-ban állt elő az utódjával, ami egy hasonlóan gyors, de már egészen más koncepciójú, hibrid hajtású sportautó lett.

Az NSX-nek pedig ez a második fejezete is a végéhez érkezett, elkészült a legeslegutolsó példánya.
Az európai piacra szánt Honda-emblémás változat gyártásával már 2020-ban leálltak,

majd az amerikai Acura márka alatt mutatták be a búcsúszériát, és az izmosabb Type S-ből csak 350 példányt gyártottak, ebből háromszáz került az amerikai, a többi a kanadai és japán piacra. Az utolsó NSX most készült el a Honda ohiói üzemében, és Gotham szürke matt festést kapott.

Melyik a ritkább?

Azt gondolnánk, hogy az NSX legendás első szériája igazi gyűjtői ritkaság, pedig abból több mint 18 ezer példányt gyártottak, míg a második NSX-ből a búcsúszériával együtt összesen 2908 darab készült.

Újra kezdődhet tehát a várakozás, hogy a Honda egy hasonló kaliberű sportautóval álljon elő.

Nem lehetetlen a dolog, hiszen a Honda illetékesei idén egy interjúban elhintették, hogy az NSX utódja nagy valószínűséggel egy elektromos hajtású sportautó lesz, ami a következő években mutatkozhat be, de az már ismét egy másik történet lesz.

Ez is érdekelhet:

Mostantól még jobban vágyhatsz az új Honda NSX-re

Megújult a hibrid szuperautó, mutatjuk a változásokat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában