A Hyundai egy ideje nem forgalmazza az európai piacon az Elantrát, pedig a jelenlegi generációja a legutóbbi frissítése után feltűnően dögös formájával kelti fel az érdeklődést. Szerinted nálunk is lenne rá kereslet?
Ismerős lehet az Elantra neve, ami a Hyundai kompakt méretű szedánja volt a kilencvenes évek eleje óta. 1990-ben jelent meg az első generációja, még Lantra néven, majd öt évvel később jött ki a csinosabb, áramvonalasabb utódja, míg a legutóbbi szériát, amit nálunk is forgalmaztak, az ezredfordulón leplezték le. A Hyundai ezt követően magasabb fokozatba kapcsolt, és direkt az európai piac számára fejlesztette ki az i30-at, ami jóval sikeresebb lett.
Az i30-nak jelenleg már a harmadik szériája fut, miközben az Elantra továbbra is kapható maradt a világ más piacain. A 2010-ben bemutatott ötödik generációját rövid időre visszahozták az európai kínálatba, de nem alkotott maradandót, míg máshol éppen a 2020-ban megjelent hetedik generációját forgalmazzák, ezt frissítette fel alaposan a Hyundai.
Az Elantra rég nem az unalmas szedán, határozott, éles vonalakkal szabták a látványos formáját.
A 4,67 méter hosszú lépcsőshátú Elantra rendkívül sokféle motorral készül a különböző piacokra, 1,4-től 2,0 literes szívó- és turbómotoroktól egészen a Konából ismerős 1,6 literes, 141 lóerős hibrid változatig.
A legizgalmasabb egyértelműen az Elantra N, ami az i30 N-ből ismerős hajtásláncot kapta a 280 lóerős kétliteres motorral,
ez adja annak a versenyautónak az alapját, amivel Michelisz Norbi mostanáig versenyzett a túraautó-világkupán.
A Hyundai magyar importőre egyébként nemrég beszerzett pár alig használt példányt az Elantra jelenlegi generációjából, kíváncsian várjuk, mennyire harapnak rá a vevők.
Ez is érdekelhet: