Részletekben mutatja be a Kona második generációját a Hyundai, hiszen tavaly év végén közzétették az első képeket, idén év elején elárultak néhány információt, most pedig az elektromos hajtású változatról osztottak meg részleteket.
Nem véletlenül fektet ekkora hangsúlyt az új Kona bemutatására a Hyundai, hiszen a kompakt méretű crossover a márka egyik legkeresettebb modellje. 2022 végén kiderült, hogy az új generációja még az elődjénél is különlegesebb formájú lesz, a nagyobb testvér Tucsont idéző részletekkel, most pedig megtudtuk, hogy a technikája sem maradt érintetlen.
Az elődjéhez hasonlóan az új Kona is kapható lesz benzines mild hibrid, hibrid és tisztán elektromos változatban. A hibridről már elárulták, hogy az elődjéből ismerős, 141 lóerős kombinált teljesítményű rendszert kapja, most pedig kiderült, hogy a Kona Electric továbbra is
kétféle változatban választható, és mindkettő technikája előrelépést jelent a korábbi modellhez képest.
A belépőmodell 156 lóerős lesz, a 48,4 kilowattórás akkumulátorral pedig 342 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. Még érdekesebb a csúcsmodell, ami már 217 lóerőre képes, a 65,4 kilowattórás akkumulátorával pedig 490 kilométert autózhat két töltés között. Az Ioniq 5-ben látott módon az autó akkuja áramforrásként is használható lesz.
Az új Kona szinte kinőtte a kategóriáját, hiszen a hossza 18 centivel 4,36 méteresre nőtt,
és még az elektromos változatának is 466 literes a csomagtartója, ezzel pedig akár az egy kategóriával nagyobb modellek közt is megállja a helyét. Az Ioniq 5-höz hasonlóan a Kona Electricnek is van az orrában egy 27 literes rekesz, például a töltőkábelnek.
A műszerfala két 12,3 colos képernyőből áll, ott a szélvédőre vetítő 12 colos head-up display, ezen kívül a megszokott extrák sorát okostelefonnal nyitható zárak, távirányítható parkolás, holttérfigyelő kamera és a vezető arcát elemző éberségfigyelő rendszer is gazdagítja. A Hyundai legújabb nagy dobása még az idén az európai piacra kerülhet.
Ez is érdekelhet: