Az első képeket már megmutatta a Kona új generációjáról a Hyundai, de részleteket csak most közöltek az elődjénél nagyobb, hibridként és elektromosként is érkező autóról, ami a koreai márka sikermodellje lehet.
2022-ben az év utolsó napjaiban mutatta meg a Hyundai az első képeket a Kona új generációjáról. Még nem láthattuk minden részletét, és a műszaki tartalomról is csak találgathattunk, de most többet is elárult a koreai márka az idén várható nagy dobásáról. A Kona az elődjénél tágasabb lesz, extrább formával és sokoldalú kínálattal érkezik.
Az új Kona jóval nagyobb lesz az előző modellnél, a hossza 15 centivel 4,35 méteresre, a tengelytávja hat centivel 2,66 méteresre növekszik.
A két és fél centivel szélesebb autó utasterét is tágasabbnak ígérik, a hátsó lábtér a hossz növekedésének és a vékonyabb első üléseknek is köszönhetően érezhetően, csaknem nyolc centivel nagyobb lesz.
Az előző szériával vezette be az osztott fényszórós dizájnt a Hyundai, és a Kona második generációjához ezt a koncepciót gondolták tovább.
Az orrára és a hátsójára is széles fénycsík került, az oldalsó domborítások pedig egyértelműen a szintén elég extravagáns stílusú Tucson kisebb testvérének láttatják az új Konát.
A belső tér berendezése csak azért nem meglepetés, mert a Hyundai és Kia legújabb típusaiban, így például a Kona testvérmodelljének tekinthető Niróban is hasonló duplaképernyős műszerfalat találunk, két 12,3 colos kijelzővel.
A váltókar a kormányoszlopra költözött, a középkonzolon ugyanakkor megmaradtak a klímaberendezés kapcsolói.
A Kona előző generációjának vonzereje volt, hogy benzines, hibrid és elektromos változatban is kínálta a Hyundai, és ezt a koncepciót az új modell is megtartja.
Igaz, a tisztán benzines kiviteleket egyelőre csak a koreai piacon vezetik be,
a kétliteres, 149 lóerős szívómotor és az 1,6 literes, 198 lóerős turbómotor nem biztos, hogy eljut Európába.
Biztosan kapható lesz nálunk a hibrid és az elektromos Kona, és ezek közül az előbbiről árultak el részleteket. A Niróhoz hasonlóan az új Kona is az 1,6 literes benzinmotorral szerelt rendszert kapja, 141 lóerős kombinált teljesítménnyel, és nem tévedhetünk nagyot, ha azt sejtjük, hogy az elektromos modell 204 lóerős lesz, 64,8 kilowattórás akkumulátorral.
Ez is érdekelhet: