Michelisz Norbi az utóbbi szezonokban az Elantra N-ből épített versenyautóval áll rajthoz a túraautó-világszériában, és most a kompakt szedán utcai változata is megújult, ami láttán csak sajnálhatjuk, hogy nálunk nem forgalmazza a Hyundai.
Egykor Európában is kapható volt az Elantra, de újabban az i30 különböző változatait kínálja helyette a Hyundai. A típus azonban továbbra is készül más piacok számára, ezért érthető, hogy a túraautó-világsorozatokon erre cserélte a versenyautóját a koreai márka. Az Elantra nemrég megújult, most pedig a sportos N változatán volt a sor.
A 2021-ben bemutatott Elantra N eddig sem nézett ki rosszul:
Az alapmodell mintájára az Elantra N is éles vonalakkal szabott, karakteresebb orrot kapott,
újak a laposabb fényszórók, és átszabták a lökhárítókat is, amit a sportváltozaton piros szegélyek díszítenek, míg a hátsó részén a dupla kipufogóvég és a csomagtérfedélre tett légterelő különbözteti meg az N részleg csúcsmodelljét.
A műszaki tartalom, úgy tudjuk, nem változott, továbbra is az i30 N-ből ismerős kétliteres, turbós négyhengeres motor hajtja az első kerekeket,
280 lóerős teljesítménnyel és 393 Nm nyomatékkal. Az Elantra N rövid ideig 290 lóerő leadására is képes, ezzel 5,3 másodperc alatt gyorsul százra. Kár, hogy az európai utakon nem találkozunk vele.
Ez is érdekelhet: