Nagyon elkapták a fonalat a Hyundai formatervezési részlegén, mert az utóbbi években mindig izgalmas koncepciókat és érdekes autókat mutatnak, mely alól nem kivétel a frissített Sonata sem.
Egységes márkaarculat helyett nagyon jól megkülönböztethető formákat hoznak az egyes Hyundai modellek, melyek közül a Sonata a modern és sportos szedán szerepét kapta. A keresztmotoros és elsőkerék-hajtású platform ellenére a Sonata sziluettje a legszebb négyajtósokat idézi a hosszú motorháztetővel és a hátratolt utastérrel.
Modern és friss formába öntötték a szedán formát, amire már senki nem mondhatja, hogy háromdobozos.
Ez ugyan csak egy modellfrissítés, de szinte teljesen új autónak tűnik a Hyundai Sonata, melynek orrán keresztben fut végig a menetfény, a LED-es fényszórókat pedig a lökhárító légbeömlőjébe rejtették, ami nagyon elegáns megoldása a ma divatos, kettéválasztott lámpáknak.
Amíg korábban hangsúlyosabbak voltak a lágy vonalak, addig most ebből csak az ablakkeretek maradtak meg és döntően élére vasalták a Sonatát. Az övvonala hol eltűnik a domborodó lemezfelületen, hol felbukkan, ahogyan a küszöbnél futó él is. Hátsó lámpája, az első menetfényhez hasonlóan egyetlen vörös csík és rejtett elemekből áll.
Könnyen felismerhető az N Line sportcsomagos Sonata a négy kipufogóvégről.
Nagyon keveset változtattak a lemezfelületeken, mégis teljesen új karaktert rajzoltak a Sonatának. A Hyundainál mostanában olyan érdekességek készülnek, mint a retró Ioniq 5 vagy a szélcsatornában csiszolt Ioniq 6, de az utóbbi évek legmenőbb koncepcióját is ők készítették.
Frissült a Sonata utastere is, melynek műszerfalát a trendekhez igazodva a letisztultság és két digitális kijelző uralja, a vezető felé hajlított formában. Az óracsoport és a központi érintőképernyő is 12,3 colos átmérőjű. A digitalizáció viszont nem megy az ergonómia rovására, a klímapanelt meghagyták hagyományos formában, fizikai gombokkal. Egyelőre csak a formát mutatta meg a Hyundai, a Sonata részletes műszaki adatait később teszik közzé.
Ez is érdekelhet: