Merész formával, gyors töltéssel és öt perc alatt hétszáz kilométeres hatótávot magába szippantó hajtással mutat új alternatívát a Nexo, a Hyundai hidrogénautója.

Minden korábbinál több lehetőség van az autózásban abban az értelemben, hogy a hagyományos benzines vagy dízel hajtások mellett megjelentek a különböző hibridek vagy a teljesen elektromos autók, de akadnak olyan országok is, ahol az infrastruktúra megengedi a hidrogénautózást is. Ezeken a helyeken lesz igazán vonzó a halványan Pontiac Aztekre emlékeztető, de annál messze menőbb Hyundai Nexo.

Belül szokványos, de kívül nagyon bátor a Hyundai Nexo formaterve.

Műszerfalán vízszintes vonalak futnak végig, ezért már első ránézésre is szélesnek hat az utastere, mely a világos kárpitozással remek hangulatú. A kormány mögött egy hajlított lap alatt van a két darab, 12,3 colos kijelző, de nem maradtak le a könnyedén használható gombok sem a középkonzolról. Csomagtartója több mint 990 literes, a hátsó ülések döntésével pedig 1,7 köbméteresre növelhető a raktér.

Legfőképpen hátulról néz ki úgy a 4,75 méteres Nexo, mintha egy Pontiac Aztek reinkarnációja volna, de ebben az esetben ez kifejezetten jól sült el. Nagyszerűen állnak neki a háromszöges formák és a pixelekre emlékeztető lámpatestek is. A Hyundai egyfajta acélszobrászatnak hívja ezt a formanyelvet, és ez valóban közel áll a látványhoz.

162 literes tartályába közel 6,7 kilogramm hidrogént lehet tankolni percek alatt.

Ebből a hidrogénből fejleszt áramot, a melléktermék pedig víz lesz, pontosan úgy, ahogyan a Toyota Mirai esetében. A Hyundai Nexóban egy 2,64 kWh kapacitású akkumulátor van, a villanymotorja pedig 204 lóerős és 350 newtonméter nyomatékú. Ezzel az X3-as BMW méretű szabadidő-autó 7,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 179 km/óra.

Ez is érdekelhet:

Inster néven itt a Hyundai megfizethetőbb elektromos autója

Részleteket is elárult a Hyundai a jópofa elektromos minijéről, ami az európai utakra is megérkezik majd.

Vadabbul néz ki a Hyundai elektromos limuzinja, az aerodinamikus Ioniq 6

Gombokkal lesz használhatóbb az utastér, nyáron pedig egy igazán ütős sportváltozat is érkezik.

Mindent bevet a Hyundai Ioniq 5 N

Feltűnő, erős, gyors, és elektromos.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Ez lehet a legbizarrabb F1-jelenet valaha: Alonso kezében maradt autója kormánya, miközben kanyarodni próbált

Piastri-pole-t és kisebb botrányt hozott a Bahreini Nagydíj időmérője

További cikkeink a témában
Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással
Hirdetés