
Merész formával, gyors töltéssel és öt perc alatt hétszáz kilométeres hatótávot magába szippantó hajtással mutat új alternatívát a Nexo, a Hyundai hidrogénautója.
Minden korábbinál több lehetőség van az autózásban abban az értelemben, hogy a hagyományos benzines vagy dízel hajtások mellett megjelentek a különböző hibridek vagy a teljesen elektromos autók, de akadnak olyan országok is, ahol az infrastruktúra megengedi a hidrogénautózást is. Ezeken a helyeken lesz igazán vonzó a halványan Pontiac Aztekre emlékeztető, de annál messze menőbb Hyundai Nexo.
Belül szokványos, de kívül nagyon bátor a Hyundai Nexo formaterve.
Műszerfalán vízszintes vonalak futnak végig, ezért már első ránézésre is szélesnek hat az utastere, mely a világos kárpitozással remek hangulatú. A kormány mögött egy hajlított lap alatt van a két darab, 12,3 colos kijelző, de nem maradtak le a könnyedén használható gombok sem a középkonzolról. Csomagtartója több mint 990 literes, a hátsó ülések döntésével pedig 1,7 köbméteresre növelhető a raktér.
Legfőképpen hátulról néz ki úgy a 4,75 méteres Nexo, mintha egy Pontiac Aztek reinkarnációja volna, de ebben az esetben ez kifejezetten jól sült el. Nagyszerűen állnak neki a háromszöges formák és a pixelekre emlékeztető lámpatestek is. A Hyundai egyfajta acélszobrászatnak hívja ezt a formanyelvet, és ez valóban közel áll a látványhoz.
162 literes tartályába közel 6,7 kilogramm hidrogént lehet tankolni percek alatt.
Ebből a hidrogénből fejleszt áramot, a melléktermék pedig víz lesz, pontosan úgy, ahogyan a Toyota Mirai esetében. A Hyundai Nexóban egy 2,64 kWh kapacitású akkumulátor van, a villanymotorja pedig 204 lóerős és 350 newtonméter nyomatékú. Ezzel az X3-as BMW méretű szabadidő-autó 7,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 179 km/óra.
Ez is érdekelhet: