Az országban, de még Európában sincs nagyon gyorsabb elektromosautó-töltő annál, mint amit nemrég adtak át az M1-es autópályán. Igazából még olyan elektromos autó sincs, ami ki tudná használni a teljes kapacitását.
A német autógyárak által alapított Ionity hálózat első hazai villámtöltőjét adták át nemrég, egyelőre tesztüzemben, az M1-es autópálya Budapest felé tartó oldalán, a bábolnai pihenőnél lévő OMV töltőállomáson. A müncheni társaság töltője az elérhető legfejlettebb technológiát használja, a négy töltő egyenként 350 kilowattos teljesítményre képes.
Magyarországon, de még a régióban sincs ennél nagyobb teljesítményű berendezés,
a többi CCS2 csatlakozójú nyilvános gyorstöltő ehhez képest jóval szerényebb, jellemzően 22 és 75 kilowatt közti teljesítményre képes, mint ez az állomás:
Még a Tesla villámtöltője sem ilyen erős, a legtöbb Supercharger állomás 150 kilowattos, és a most bemutatott új töltő is 250 kilowattos.
Igazából még olyan elektromos autó sincs, ami ki tudná használni az új töltő teljes kapacitását.
A legnagyobb töltésfelvétellel rendelkező modell jelenleg az Audi e-tron, ami 150 kilowattos teljesítményt használ, míg a nemrég bemutatott Mercedes-Benz EQC esetén 110, a BMW i3-nál pedig 50 kilowatt ugyanez az érték. Az új töltővel még az újonnan megjelent, nagyobb akkumulátoros modellek is fél óra alatt tölthetők fel 80 százalékra.
Az Ionity villámtöltőjének használata nem ingyenes, de a gyorsaságához képest reális, hogy 8 eurónak megfelelő forintba kerül,
függetlenül attól, hogy mekkora töltést vesz fel a rákapcsolt autó, a töltőnél bankkártyás fizetésre is lehetőség van. A magyarországi csúcstöltő ahhoz az európai hálózathoz kapcsolódik, aminek 2020-ra már 400 tagja lesz.