Sok más európai márka mellett a Jaguar amerikai importőre is volt Max Hoffman, akinek a megrendelésére készült ez a Pininfarina karosszériás sportautó. Csak ezt az egy példány építették belőle, ezért az értéke jelentős.

Max Hoffman több volt egyszerű üzletembernél, az európai autómárkák amerikai importőreként rendkívüli tapasztalattal bírt, és egyben inspirálta is a gyártókat, ezzel pedig jelentősen hozzájárult a sikerükhöz. Jól tudta, hogy mi kell az amerikai vevőknek, és nélküle nem jöttek volna létre olyan legendás modellek, mint a BMW 507, a Mercedes-Benz 300 SL és a Porsche 356 Speedster. De egy Jaguar is a kivételes ízlését dicséri.

A negyvenes évek végének stílusos roadstere volt az XK120, de az ötvenes évek derekára eljárt felette az idő. Max Hoffman ezen segített volna a Pininfarina által épített kupékarosszériával

1948-ban a Jaguar márka importőre lett az Egyesült Államok nyugati partján, és az angol márka ebben az évben mutatta be az XK120-ast a londoni autószalonon. Az eleinte favázas, alumínium karosszériás, kétüléses roadster a Jaguar első sportautója volt a második világháború után, és megjelenése idején a világ leggyorsabb közúti autójának számított.

A nevében a 120-as szám a végsebességét jelentette mérföld per órában, ami 193 km/órának felel meg.

3,4 literes, soros hathengeres motorja két karburátorral 180 lóerőre volt képes, amit négyfokozatú váltó továbbított a hátsó kerekekhez. Az évek során számtalan változatban készült az XK120, amit azonban az amerikai vevők elavultnak tartottak. Max Hoffman ezért az 1954. április 5-én gyártott autóját a Pininfarina stúdióhoz küldte, ahol olasz stílusú, karcsú és áramvonalas karosszériát szabtak rá, és az elkészült autót 1955-ben a genfi autószalonon is kiállították.

Mire elkészült, addigra a Jaguar már bemutatta az utódját, az XK140-et, és a Pininfarina karosszériát költséges lett volna az új modellhez igazítani, ezért csak ez az egy készült ebből az XK120-ból.

A hetvenes években egy német gyűjtő vásárolta meg felújítási céllal, de végül nem sikerült befejeznie a projektet. 2015-ben a Classic Motor Cars műhelyébe került, ahol eredeti formába hozták, 2017-ben a Pebble Beach-i Concours d’Elegance-on a kategóriája második helyét szerezte meg.

A brit mérnöki munka és a gyönyörű olasz dizájn pompás összhangja ez Max Hoffman rendelésére készült egyedi Jaguar XK120 SE Coupé, ami most a németországi Messina Classics kínálatában került eladósorba. Az árát csak a vevőjelölteknek árulják el, és ritkaságát tekintve itt is igaz, hogy ha kérdezned kell, mennyibe kerül, akkor bizonyára nem neked szánják az autót.

Ez is érdekelhet:

Hathengeres dízelmotor hajtotta a sosemvolt kompakt Jaguart

Húsz éve mutatták be, és csak sajnálhatjuk, hogy nem került gyártásba.

Egyedi különlegesség a Michelotti karosszériás Jaguar

Nemcsak Giovanni Michelotti neve különleges ebben a Jaguarban, hanem a motortérben is van meglepetés.

Angol sportautó gyönyörű olasz ruhában – Jaguar XK150 Bertone

Mielőtt a Jaguar piacra dobta az E-Type-ot, annak a lehetőségét is megvizsgálták, hogy a Bertone karosszériás kupé legyen az utód, az XK150 alapjainak megtartásával.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés