A Jeep amerikai kínálatában már nem a Grand Cherokee lesz a legdrágább modell, hanem a most bemutatott Wagoneer és Grand Wagoneer, ami igazi monstrum lesz, a hozzá illő nyolchengeres motorral.

Sokáig a Grand Cherokee volt a Jeep legnagyobb modellje, amiből idén érkezik a vadonatúj generáció, ezt rögtön a hosszabb, hétüléses változatban mutatták be.

Az amerikai márka azonban előtte Grand Wagoneer néven is leleplezett egy koncepcióautót, és ebből is sorozatgyártású modell lesz, ami a Grand Cherokee fölé érkezik a választékba.

5,2 méteres hosszával az új Grand Cherokee tehát még nem számít elég nagynak az amerikai piacon,

ezért most itt az új Wagoneer és Grand Wagoneer, ami egyformán 5,44 méter hosszú lesz, 3,12 méteres tengelytávval. A két típus közt fontos különbség, hogy a Grand Cherokee önhordó karosszériás, míg a Wagoneer és Grand Wagoneer alvázas konstrukció.

A Grand Cherokee ugyanarra a padlólemezre épül, mint az Alfa Romeo Stelvio, míg a Wagoneer és Grand Wagoneer számára a Ram pick-upja adja az alapokat, de attól eltérően hátulra is független felfüggesztés kerül.

A dizájn szinte változatlanul került át a tanulmányról, de a világító hűtőmaszkot elhagyták, és a hátsó lámpákat sem köti össze fénycsík.

A belső tér is a koncepcióautóból vált valóra, annak a kétküllős kormányával,

a Wagoneer esetén 10,3 colos kijelző vetíti a műszereket és 10,1 colos érintőképernyő kerül középre, a Grand Wagoneerben 12,3 és 12 colosak ezek a képernyők. A középkonzol aljára kerülhet még egy 10,3 colos kijelző a klímaberendezésnek, és a Grand Wagoneer első és két hátsó utasa is kaphat további képernyőket.

A méretéhez megfelelő motort kapott a két modell, a Wagoneerben 5,7 literes V8-as dolgozik 398 lóerővel és 548 Nm-rel, 48 voltos mild hibrid rendszerrel, míg a Grand Wagoneer egy 6,4 literes V8-ast kap 478 lóerővel és 617 Nm nyomatékkal.

A Wagoneer alapból hátsókerék-hajtású, az összkerékhajtás és a légrugózás opció, a Grand Wagoneerhez pedig széria.

A drágább Grand Wagoneerben a második sorban is két különálló fotel található, de mindkét modell kérhető nyolcüléses változatban.

A Wagoneer ezzel olyan népszerű modellek riválisa lesz, mint a Chevrolet Tahoe és a Ford Expedition, míg a fényűzőbb Grand Wagoneer olyan luxusautók ellen kerül piacra, mint a Cadillac Escalade és a Lincoln Navigator. Európában nem is forgalmazzák majd.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Engedd, hogy elragadjon a 90-es évek ezzel a piros Honda NSX-szel

Túlzás ilyen jó még nem volt – Aston Martin DBX707

Sokat tudunk már az új Mercedes-Benz CLA-ról

További cikkeink a témában
Vagány és érzéki dizájncuccok karácsonyra, amivel tuti meglepetést okozol
Hirdetés