Gyakran kívánjuk, hogy gyártásba kerüljenek a látványos koncepcióautók, de a kilencvenes évek elején bemutatott Wagoneer 2000-rel nem ez a helyzet, hiszen nyomokban sem fedezhetjük fel benne a Jeepet.
A hatvanas évek óta kínált Wagoneer néven kombiformájú terepjárót a Jeep, amit sokan az SUV-k előfutárának tartanak, és olyan népszerű volt, hogy egészen 1991-ig gyártásban maradt. A nyolcvanas-kilencvenes években a Cherokee és Grand Cherokee feljebb pozícionált változatát is árulták ezen a néven, és egy furcsa tanulmányautójuk is a Wagoneer nevet kapta.
1991-ben a detroiti autószalonon leplezték le a Wagoneer 2000 koncepciót, ami, mint a neve is mutatja, azt vetítette előre, hogy milyen lenne az ezredforduló Jeepje. Nem emlékeztet egyáltalán az akkor kapható modellekre, de a későbbiekre sem: egy nyúlánk, áramvonalas crossover volt, még a márka ikonikus hűtőmaszkja is hiányzott róla, ezért nehezen ismered fel Jeepnek.
Öt méternél hosszabb és két méternél is szélesebb volt a Wagoneer 2000, ezzel nagyobb, mint a korabeli Grand Cherokee.
A szokatlanul nagy tengelytávja lehetővé tett egy érdekes megoldást: a két üléspad középső ülését kiszerelve egy harmadik sort lehetett képezni, kényelmes fotelekkel mind a hat utasnak. A fedélzeten szórakoztató rendszer is volt tévével és videomagnóval.
A 20 colos kerekeken, elöl 355, hátul 395 milliméter széles abroncsokon gördülő koncepcióautó a korabeli Wagoneer motorját kapta, az 5,2 literes, 220 lóerős V8-ast, legalábbis elméletben, a Detroitban kiállított prototípus ugyanis nem volt működőképes. Nem is került gyártásba, majd gyorsan feledésbe merült a márka elképzelése a jövő autójáról. Wagoneer néven egyébként jelenleg újra a Grand Cherokee-nél nagyobb modellt gyárt a Jeep, és a jövendő elektromos csúcsmodelljüket is ezen a néven harangozták be.
Ez is érdekelhet: