Tigrisorr helyett komplett digitális tigrisarcot kapott az új nagy Kia, a kizárólag tisztán elektromos hajtással készülő, három üléssoros nagy családi SUV, az EV9.

Bosszantó szokásához híven csepegtetve tálalja fel nekünk az információkat legújabb modelljéről, a tisztán elektromos hajtású, három üléssoros családi SUV-ról a Kia. Az EV9 koreai koncepció-változata és a kész prototípusról kiadott első képek után most online bemutatón nézhettük meg a kocsit. Ára persze még most sincs, azt majd még később kapjuk meg egy újabb infócseppben.

A webes leleplezőparti konferansziéja Karim Habib volt, akiről azt kell tudni, hogy a BMW-nél, a Mercedesnél és az Infinitinél dolgozott, mielőtt 2019-ben megérkezett a Kia globális dizájnigazgatói székébe. Az EV9 nem is akármilyen látvány és mint a márkánál újabban ez is jellemző, ez a modell sem illeszkedik szorosan a már létező Kiák stílusvilágába. A klasszikus márkajegyek némelyikét nem is találjuk meg rajta ( tetőbe harapó szélvédő), némelyike átalakult (a tigrisorr Digital Tiger Face-szé, Digitális Tigris Arccá evolválódott), némelyik pedig teljesen új dolog (mint a háromágú vonalkombinációból álló első és hátsó pozíciófények).

A mai autóipari kommunikációs trendeknek megfelelően az EV9 műszaki tartalmáról (hány lóerő, hány méter és a legfontosabb: mennyi van beleírva?) csak a bemutató végén kaptunk információkat.

Hogy mi hajtja és hogyan a kocsit, annál ma már sokkal fontosabb a dizájn, az olyan fenntarthatósági vakítások, mint hogy az utastérben 70 PET-palack kezdett új életet kárpitelemek, huzatok formájában bőr helyett, vagy hogy aki spéci menetjelző fénymintát, távirányítós parkolást vagy "acceleration boost"-ot, átmeneti akku-túlterheléssel kinyerhető extra lóerőket szeretne majd a kocsijától, az megveheti ezeket a Kia applikáció-boltjában, a Connect Store-ben.

Karim Habib bemutatta, milyen remekül elfér a maga 182 centijével a harmadik üléssorban is, elmagyarázta, mennyire jó térérzetet ad a szinte vízszintes tetővonal a teljesen sík padló. Szó esett a kifordítható illetve teljesen megfordítható középső ülésekről és a 14 hangszórós Meridian hifiről, majd a két LIDAR-szkennerrel megtámogatott harmadik szintű önvezető képességről (Highway Driving Pilot a neve és a megfelelő jogi környezetben elengedhető kormányt jelenti autópályán) is, mire eljutottunk a technikai részletekig.

A Kia EV9 egycentivel hosszabb öt méternél, tengelytávolsága 3,1 méter - ez egy nagy kocsi. Azért nem tűnik annyira nagynak, mert a legkisebb felnije is 19-es, de 21 collos keréktárcsákkal is rendelhető lesz az autó. Az akkumulátor az alapváltozatban 76,1 kWh kapacitású, ez csak egymotoros, hátsókerékhajtású kocsiba kerülhet. A nagyobb akku 99,8 kWh, ami az egymotoros, könnyebb verzióban 541 km WLTP-ciklusú  hatótávot jelent. Ez az egy motor 150 kilowattot és 350 Nm-t képes produkálni, így a leggyengébb nagy Kia se lesz lassú autó: 9,4 másodperces 0-100-as sprintet ígér a gyártó.

A kétmotoros modell 283 kW-ot és 600Nm-t tesz le az aszfaltra, ez már 6 másodperces 100-ra gyorsulást jelent, de akinek ez is kevés, a fent említett Kia Connect Store-ban megveheti a gyári tuningot, amivel 700 Nm-re nő a nyomaték, a 0-100-as gyorsulás pedig 5,3 másodpercre javul.

Az EV9, akár az EV6, 800 voltos akkut használ, ami brutálisan gyorsan tölthető. 15 perc alatt 249 km hatótávolságot tud felvenni, ha találunk erre az energiaátadásra képes töltőt. Az EV9 elméletileg készen áll a vehicle-to-grid használatra is, tehát nem csak tölteni tudja magát a konnektorból, de a hálózat energiatárolóként is használhatja, vissza is "szívhat" belőle energiát. Mivel azontban Európában egyelőre nemigen van sehol olyan infrastruktúra, amibe ez a technológia be lenne tervezve, egyelőre csak annak örülhetünk, hogy az EV9 mozgó áramforrásként is használható: 3,7 kilowattal terhelhető fedélzeti konnektoráról mondjuk a semmi közepén kempingezve is üzemeltethetjük a tévét, hűtőt, láncfűrészt.

Aki EV9-et szeretne, még ne szaladjon a magyar Kia-szalonokba. Az előrendelés Koreában most indul, az európai (és amerikai) piacon majd a második félévben kezdik el regisztrálni az igényeket.

Kisebb családhoz kisebb villany-Kia is elég:

Mit tud mindennapi elektromos családi kocsiként a 2022-es Év Autója? – Kia EV6-teszt

228 lóerő és 350 Nm a hátsó keréken, csendesen, takarékosan, kényelmesen előadva. Klasszikus boldogság egy hipermodern Kiában.

Még kisebbhez meg még kisebb:

Ez az igazi forradalom, nem az 585 lóerős EV6 GT – Kia Niro EV-teszt

Az új villany-Niro méretben, erőben, kényelemben pont elég két felnőtt és egy-két gyerek ide-oda hordozására, akár nagy távolságokra is. Meg még jól is néz ki. .

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában