Lassan nincs olyan kategória, ahová ne tette volna be a lábát a Kia, egyenesen a csúcsot megcélozva. Legutóbb a pick-upok közé érkezett meg a márka, és bár a Tasman külseje finoman szólva is kihívásokkal küzd, a technikája ígéretesen hangzik.

Jobban belegondolva inkább az a furcsa, hogy a Kia eddig még nem szállt be a pick-upok közé. Most jött el az ideje, hogy ellenfelet állítsanak a Ford Ranger és a Toyota Hilux számára, és a Kia platós terepjárója egyikre sem hasonlít, extravagáns formája azonnal felismerhetővé teszi a Tasmant, még ha ezzel a külsővel nem is tetszhet meg mindenkinek.

Újabban a Kia rendesen ráment arra, hogy a modelljei a formájukkal kitűnjenek a többi autó közül,

és ezen a téren a pick-upja sem lesz kivétel. Ha valamire, akkor a Tasmanra igaz, hogy az Opposites United, azaz az egyesült ellentétek filozófiája alapján épült, mi legalábbis zavarba ejtően kuszának látjuk a dizájnt. Persze ízlés kérdése, a Tasman egyedi és feltűnő, az egészen biztos.

Belül már hagyományosabb a berendezés, az ergonómia nem szenved csorbát, és inkább a hangulatát szabták outdoor stílusúvá.

Mindent ural a dupla 12,3 colos képernyő, közöttük a klímának szánt 5 colos érintőpanellel, a terepfokozatokat pedig a középső konzolról lehet kapcsolni, ahol emlékeztetőnek az autó méretei is láthatók. A Kia szimpla és dupla kabinos, valamint alvázas felépítéssel kínálja majd a Tasmant.

5,41 méteres hosszával és 3,27 méteres tengelytávjával a Tasman beillik a konkurensek közé.

Műszaki tartalma ismerős lehet, a Kia által gyártott 2,5 literes, 281 lóerős turbós benzines és 2,2 literes, 210 lóerős turbódízel kerül bele, a váltó nyolcfokozatú automata. A hátsó- és összkerékhajtású változatban is kérhető Kiával 3,5 tonnát lehet vontatni.

Nem szóltunk még a nevéről, a Kia pick-upját ugyanis a Tasman-tengerről és az azt felfedező Abel Tasmanról nevezték el. Nem véletlenül, hiszen elsőként az ausztrál és új-zélandi piacon lesz kapható, de a Közel-Keleten, Koreában és Afrikában is bevezetik. 2026-ban pedig jön az elektromos változat, amivel még több piacra eljuthat majd a Kia Tasman.

Ez is érdekelhet:

Erdők-mezők svájci bicskája a terepjáró, amit Prága mellett tesztvezettünk

Rönkökön és mocsáron, lejtőn és emelkedőn, meg általában mindenen átmegy az új generációs Ford Ranger. A népszerű pickup család ambiciózus új tagját egy erdei tesztpályán próbáltuk ki.

Nem legyőzhetetlen, de elpusztíthatatlan – Toyota Hilux Invincible Sport

Chuck Norris kalapot emelhet neki, a Toyota Hilux annyira halhatatlan.

Retró stílusú terepjáróval indít új márkát a Volkswagen

Pont a Volkswagentől nem számítottunk volna egy ilyen autóra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért
Hirdetés