Gyönyörű lett a modernizált Lancia 037, és a Kimera manufaktúrája most elkészítette azt a változatot, ami eredetileg csak a tervekben létezett, mert már a Delta S4 lépett a helyére.

A 037-est tartják az utolsó igazán sikeres hátsókerék-hajtású raliautónak, ami világbajnoki címet tudott nyerni, 1983-ban utoljára Walter Röhrl és Markku Alén vezette győzelemre a középmotoros sportkocsit, mielőtt az összkerékhajtás végleg átvette az uralmat a rali világában. Az utcai modell modernizált változatával a Kimera ejtette le az állakat még 2021-ben.

Az EVO37 után pedig itt az EVO38, az a változata a Lancia 037-nek, ami eredetileg csak a terveken létezett.

A Kimera ebben is megtartotta a 2,1 literes, turbós négyhengeres motort, 505-ről 600 lóerőre izmosítva, de a manuális váltóján keresztül már nem a hátsó, hanem mind a négy kereket hajtja, és már fejlesztés alatt áll a szekvenciális váltó hozzá. Modern részlet, hogy az összkerékhajtás nyomatékelosztása és a futómű magassága is az utastérből állítható.

Az összkerékhajtás megjelenésével nem lett nehezebb az EVO38, amihez még több szénszálas anyagot és titániumot használtak fel,

így a tömegét 1100 kilogrammon tudták tartani. A formáján már csak keveset igazítottak, de a szélesebb hátsójával még dögösebb lett a Kimera. A nevéhez méltón 38 példányt gyártanak belőle, csillagászati áron.

Az új EVO38 bemutatójára elhozták a Lancia legendás versenyautóit a genfi autószalonra

Ez is érdekelhet:

Fantasztikus lett a Lancia 037 modernizált változata

A legjobb, hogy limitált szériában gyártásba is kerül.

Martini színekben lett igazán tökéletes a Lancia 037 modern változata

Ha mindig is a legendás raliautó utcai változata volt az álmod, ez tetszeni fog.

Más néven nem tudtak sikeresek lenni ezek az autók

Mutatunk tíz példát a japán Alfától a Saabaruig.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés