Minden idők legextrémebb szuperautóját mutatta be a Koenigsegg, a Jesko továbbfejlesztésével született Sadair’s Spear pedig nemcsak a különleges nevével írhatja be magát a márka történelmébe, állítólag rekorddöntésre született.

Christian von Koenigsegg öt éve ígérte meg, hogy nem fog gyorsabb autót gyártani, mint a Jesko Absolut, és bár azt még nem tudjuk, hogy mekkora sebességre képes a legújabb szuperautója, de az biztos, hogy minden téren jobban kiélezték, mint a Jeskót. A teljesítményét legalábbis még tovább fokozták, az 5 literes biturbó V8-as motorja ugyanis 1300 lóerőre képes, de bioetanollal tankolva az 1625 lóerőt is eléri a teljesítménye.

De mi ez a furcsa név? A Jesko bemutatásakor megtudtuk, hogy Christian az édesapjáról nevezte el, aki rengeteget segített neki, hogy valóra tudja váltani az álmait.

Jesko von Koenigsegg szenvedélyes zsoké is volt, és az egyik utolsó versenyén 1976-ban egy Sadair’s Spear nevű lóval indult.

Családi vállalkozásként indult márka nem is találhatna ki ennél jobb nevet, a legújabb Koenigsegg azonban egyáltalán nem a neve miatt különleges.

Saját fejlesztésű kilencfokozatú sebességváltóját úgy alakították ki, hogy a V8-as mindössze 0,2 másodperc alatt képes legyen elérni a 8500-as fordulatszámot, ahol a piros mező kezdődik. Finoman szólva is pörgős tehát, pedig lent is nyomatékos, 2700-tól már megvan az 1000 Nm, a maximuma 1500 Nm.

Azt még nem árulták el, mindez mire képes, de azt igen, hogy 1,1 másodperccel megdöntötte a Jesko Attack körrekordját a gyári tesztpályán.

Mindehhez elsősorban az aerodinamikát fejlesztették tovább, az aktív hátsó szárnnyal együtt 250 km/óránál 850 kilogramm leszorítóerőt termel a Sadair’s Spear. A hétküllős, turbinamintájú karbon kerekeket, elöl 20, hátul 21 colos méretben, szintén ehhez a modellhez fejlesztették, a lassításukat karbonkerámia fékek intézik.

Nem kell nagy tömeget megállítaniuk, a 4,69 méteres szuperautó mindössze 1320 kilogrammot nyom.

Szénszálas ülések, mérsékelt hangszigetelés, opcióként hatpontos övek, a Sadair’s Spear mégsem versenyautó, közúti használatra is alkalmas, Apple CarPlay és vezeték nélküli telefontöltés is van hozzá. Az eddigi legizgalmasabb Koenigsegg nem egyedi alkotás, de szigorúan limitált széria, 3,8 millió euróért csak 30 példányt építenek belőle, és miután megmutatták a prototípust a márka vásárlóinak, pillanatokon belül lecsaptak mindre.

Ez is érdekelhet:

A Koenigsegg soha nem fog ennél gyorsabb autót építeni

500 km/óra feletti sebesség lehet a Jesko Absolut célja.

Saját korábbi rekordját döntötte meg 400 km/órára gyorsulásban a Koenigsegg

Nem volt kihívójuk, szorgalomból döntötték meg a tavalyi rekordjukat a Jeskóval.

Nemcsak háromhengeres, hanem 2300 lóerős is lehet a Koenigsegg Gemera

A Koenigsegg egy új motort is bemutatott a Gemera gyártásba kerülő változatához, ami ezzel a világ legerősebb szériaautója lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Brutális videóval mutatja be a közútkezelő, hogyan nem szabad sávot váltani

Első ezen a néven – Audi SQ6 e-tron quattro-teszt

Rohadt Volgából szép Volga

További cikkeink a témában
Kiderült, hogy átadnánk-e már a kormányt az önvezető rendszereknek.
Hirdetés