Ezzel az autóval kezdődött a Lamborghini új korszaka, a Murciélago nehéz évek végére tesz pontot, és ez látszik is rajta. Lila fényezése, bézs és barna bőrrel kárpitozott utastere igazi különlegességé teszi ezt az LP640-4-est.
2001-ben a Murciélago volt az első Lamborghini, melyet már teljes egészében az Audi irányítása alatt fejlesztett a vállalat. Ezzel indult az igazán sikeres Lamborghini története, hiszen előtte folyamatosan pénzügyi nehézségekkel küzdöttek az olaszok. Gyönyörű lila színnel, tizenkét hengeres motorral, automatizált váltóval és összkerékmeghajtással igazi különlegesség ez a 2007-es LP640-4.
Még az ezredforduló hajnalán mutatták be, de a Lamborghini Murciélago egy percet sem öregedett, még mindig egy klassz sportautó.
Ék alakú karosszériája és felfelé nyíló ajtajai vannak, melyektől már a megérkezés is látványos a Lamborghinivel. Az arányai azt is elárulják, hogy a kétszemélyes utastér előtt csak a csomagtartó helyezkedik el, a 6,5 literes, V12-es szívómotor az utasok mögött van, a levegőt többek közt az oldalt kiemelkedő nyílásokon keresztül szippantja nagy tempónál. Az LP640-4-esnek a neve is elárulja, hogy ez a változat már 640 lóerős a nyomatéka 660 Nm. Ebben az esetben egy hatfokozatú automatizált váltóval és összkerékmeghajtással.
3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra az 1,8 tonnás Murciélago, a végsebessége pedig 340 km/óra, tehát ez mai mércével is egy pokoli gyors autó.
Alapvetően sem egy visszafogott gép, de ennek a Lamborghininek a V12-ese egy Kreissieg kipufogórendszeren keresztül szól. Bézs utasterében mindenütt gyémántmintás varrást alkalmaztak, hogy sokkal inkább tűnjön luxusautónak a Murciélago. Bőven lehetett válogatni a visszafogottabb és élénkebb színek között, de ezt a Lamborghinit a csodás Viola Opheliára fényezték, ezt az árnyalatot csak ez az autó kapta. Ebben a műfajban ezek az apróságok tesznek igazán értékessé egy autót, hiszen ilyen egész biztosan nem jön szembe egyik luxusszálloda előtt sem.
Ez is érdekelhet: