Az ötvenes évek stílusos sportkupéja volt az Aurelia, aminek ezt a példányát nem a restaurálás szabályai szerint újították fel. Fuorilegge, azaz törvényen kívüli a neve, és mintha csak Gianni Lancia építette volna egy barátjának.

Minden idők egyik legstílusosabb Lanciája volt az ötvenes évekbeli Aurelia, amelynek kupéváltozatát a Ghia stúdiónál dolgozó Felice Mario Boano vetette papírra. Jellegzetes alakját ez a példány is megtartotta, de mivel szinte reménytelen lett volna eredeti pompájába hozni, ezért a brit Thornley Kelham műhelyében bátrabban tértek el a megszokottól.

1958-ig több mint 18 ezer Aurelia készült, a világ első sorozatgyártású V6-os motorjával, négyajtós limuzin és kabrió karosszériával is. A stílusos kupéból 3900 darabot gyártottak
Második lett a Mille Miglián, és kategóriagyőzelmet aratott Le Mans-ban az Aurelia, ami az ihletet adta ehhez a restomodhoz
Mindenekelőtt a karosszériát az Aurelia utódja, a hatvanas évekbeli Flaminia hajtásláncára ültették át,

hogy modernebb, jobban vezethető sportautót kapjanak. 2,8 literes hathengeres motorját új vezérműtengellyel, befecskendezéssel és egyedi kipufogóval tuningolták, ezzel az eredeti körülbelül 150 lóerő helyett 175 élénkebb lóerőt értek el.

Négyfokozatú váltóját szintén a Flaminia adta kölcsön, és úgy áttételezték, hogy a korabelinél tempósabb autó legyen az Aurelia.

Már első pillantásra nem mindennapi a Fuorilegge, aminek a tetejét jelentősen megvágták, a sárvédőket pedig kiszélesítették a Mille Miglián és a 24 órás Le Mans-i versenyen is sikeres, Olivetti feliratos Aurelia GT versenyautó stílusában.

Nem titkoltan az volt az építők szándéka, hogy a Porsche 356-osokból készült Outlaw építésekhez tegye mérhetővé a Lanciát, ezért is kapta a Fuorilegge, azaz törvényen kívüli nevet. Első példányát látva Giovanni de Virgilio, az Aurelia V6-os motorját tervező mérnök fia megjegyezte, hogy

olyan lett, mintha Gianni Lancia építette volna egy barátjának.

Megjelenésekor akkora sikert aratott a Fuorilegge, hogy további megrendelések érkeztek rá,

végül összesen kilenc példány készült el. A képeken látható a negyedik, talán a legmerészebb mindegyik közül, feltűnő fényezéssel, hozzá harmonizáló belsővel, kagylóüléssel, négypontos övekkel és Nardi-stílusú fakarimás kormánykerékkel.

A teljesítmény növelésén túl korszerűbb is lett az Aurelia, kényelmesebb kuplunggal és erősebb fékekkel a mai forgalomban is megállja a helyét, jobb zajszigetelése és klímaberendezése elviselhetővé teszi a hétköznapi használatot.

Tökéletes restomod azoknak, akik egy időtlen klasszikus tisztaságát élveznék napjaink rohanó világában.
6-800 ezer dollár közt számítanak ezért a példányért az RM Sotheby's arizonai aukcióján. Ha nem jön be ez a szín, a Fuorilegge más kombinációban is készült

Ez is érdekelhet:

Ritka olasz szépség a Flaminia Zagato sportkupé

Csak annyira nyúltak hozzá a veterán Lancia Flaminia Zagatohoz, hogy a lehető legszebben tálalja 1959-et.

Igazi olasz szépség ez a kupé Lancia Fulvia

Szívdöglesztő forma, különleges technika, tömény elegancia az öreg Fulvia.

Megérdemli a Lancia, hogy végre feltámasztják

Szoborszerű alkotással vetítették előre a hamarosan érkező új Lanciák dizájnját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Neves olasz stúdió faragott kombit ebből a Bentley-ből

Verstappennek brutális pénzt kell kifizetnie, hogy idén is ott lehessen az F1-ben

ABS, ESP, DSG – tudod, mit jelentenek ezek az autós rövidítések?

További cikkeink a témában
Vagány és érzéki dizájncuccok ajándékba, amivel tuti meglepetést okozol
Hirdetés