Nem ilyen szezonkezdetről álmodott Charles Leclerc, és esélyes, hogy a Ferrari sem.
A Ferrari új pilótafelállással vágott neki az új idénynek, a veterán Kimi Räikkönen ment, az új Michael Schumachernek tartott, egyébként saját nevelésű Charles Leclerc pedig jött. A fiatal monacói pedig kifejezetten jól teljesít első ferrari idényében, annak ellenére is, hogy csak egy 3. helyet (ez mondjuk motorhiba nélkül sima futamgyőzelem lett volna Bahreinben), négy 5. helyet és egy kiesést tud felmutatni.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a jobb helyezések elérést nem egy esetben a Ferrari csapatutasítása, elhibázott stratégia döntése vagy – ahogy legutóbb Monacóban – a csapat (majd a saját) figyelmetlensége akadályozta meg.
Összességében Leclerc nem elégedett a teljesítményével, és a csapatéval sem:
„Sajnos, nem úgy indult számunkra az idény, ahogy szerettük volna. A szezonkezdet óta rengeteg csalódás ért bennünket, de továbbra is a lehető legkeményebben kell dolgoznunk, és akkor az eredmények előbb-utóbb jönni fognak.”
Majd utalt a monacói blamára is, előbb az időmérős bakiról beszélt:
„Csapatként tanulnunk kell belőle, mert a Q1-ben kiesni nyilvánvalóan óriási csalódás, nem a 15. helyről kellett volna rajtolnunk. Előre tudtuk, hogy nehéz verseny vár ránk, de biztonyára mindannyian tanultunk az esetből. ”
És a futamon történtekről is szót ejtett:
„Azt gondolom, hogy ez egy sima versenybaleset volt, (Nico Hülkenberg) nem hagyott valami sok helyet nekem, én pedig a bal hátsó kerékkel elkaptam a korlátot, majd mi is összeértünk kicsit. Ennyi történt.”
Egyébként már olyan pletykákat is hallani, hogy Leclerc annyira besokkalt, hogy elhagyná az olasz istállót – a valóságalapja kérdéses, mindenesetre a Ferrari-vezér nyilvánosan bocsánatot kért a monacói pilótától.
És közben olyan hírek is szárnyra kaptak, hogy....
(Forrás: gpfans.com, scuderiafans.com, fotó: Getty Images)