A Lexus kompakt újdonsága a hamarosan érkező LBX városi szabadidő-autó, de a fél mérettel nagyobb UX sem marad változatlan, az elektromos után a hibrid hajtású változata is megújultan kezdi a következő évet.

Az utóbbi években az UX számított a Lexus belépőmodelljének. A sportos stílusú crossovert még 2018-ban mutatták be, és a következő évben a kereskedésekbe is megérkezett, elsőként a Toyota jól bevált hibrid hajtásával. A kínálathoz időközben csatlakozott a tisztán elektromos UX 300e, ami nemrég megújult, most pedig a hibrid változat átfésülésén volt a sor.

Az UX is megkapja a Toyota és a Lexus legújabb, ötödik generációs hibrid hajtását,

ami azt jelenti, hogy az eddig kapható UX 250h helyére az új UX 300h kerül. A motorja továbbra is kétliteres benzines, de a kombinált teljesítménye 184-ről 199 lóerőre nőtt, amivel gyorsabb is lett. Az elsőkerék-hajtású változata 8,1 másodperc, az összkerekes 7,9 másodperc alatt van százon.

A gyáriak szerint hatékonyabb is az új rendszer, ezért az UX 300h fogyasztása 12 százalékkal csökkent az elődjéhez képest. Nem ez a modell egyetlen újdonsága, hiszen megújult a kormánykerék mögötti 12,3 colos műszeregység, és a középre tett infotainment rendszer is, a felszereltség pedig az elhaladó biciklisekre figyelmeztető kiszállási asszisztenssel bővült.

Ez is érdekelhet:

Nagyobb hatótáv teszi vonzóbbá a Lexus UX 300e-t

Biztos találni olcsóbb elektromos autót, sőt olyan is van, ami többet megy el egy töltéssel. De ennyire stílusos városi elektromos szabadidő-autó nemigen létezik.

Megérkezett a Lexus, amit Európa meghódítására terveztek

Elkészült minden idők legkisebb Lexusa, ez azonban csak a méretre igaz: az LBX olyat feature-öket tud, amit csak a jóval feljebb pozícionált társai, így fogna új vevőket a japán gyártó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Szinte új ez a kilencvenes évekbeli Ferrari 348 tb

További cikkeink a témában