Öt perc alatt százötven kilométert szív magába az Emeya, a Lotus 2,8 másodperc alatt 100-ra gyorsuló elektromos sportlimuzinja.

1952-es alapításától kezdve, néhány négyüléses kivételtől eltekintve a Lotus évtizedekig kitartott Colin Chapman elvei mellett. Az angol mérnök nem az egyre nagyobb és erősebb autókban látta a megoldást, hanem a könnyedségben. Rengeteg híres versenygép és pillekönnyű sportautó után azonban a a vállalat elindult az ellenkező irányba, és most itt az első elektromos limuzinjuk, a Lotus Emeya.

Stack óracsoport és pőre mechanikás kézi váltó helyett az Emeya utasterében a kijelzők és a fenntartható anyagok uralkodnak.

Eddig mindig hajlékonyságot kívánt egy Lotus utastere, hiszen a kicsi autóba kicsi ajtón keresztül kellett beszállni a kicsi kabinba. Ezzel szemben az Emeya egy rendes sportszedán, amiben négyen kényelmesen elférnek a sportosra szabott ülésekben, közben pedig a hatalmas üvegtetőn át árad be a fény. A Lotus elektromos limuzinjában nagy figyelmet fordítottak a fenntartható forrásból származó anyagokra, ezért újrahasznosított alumíniumból és alcantarából készülnek egyes elemek, de van divatipari hulladékból készült szövet is.

Diszkrét kijelző van a vezető és az utas oldalán is, de a látványt mindenképp a központi érintőképernyő uralja. Az Emeya vezetőjének viszont nem kell levennie a szemét az útról, mert az 55 colos, kiterjesztett valóság alapú head-up display mindent a szélvédőre vetít. Aktív zajcsillapító rendszere a nyugodt utazást támogatja, a Dolby Atmos 3D hangzást tudó hifije pedig a szórakoztatást.

Agresszív aktív légbeömlők és dupla fedelű hátsó szárny jelzi, hogy az Emeya valóban az elektromos limuzinok Lotusa.

Nincs szükség akkora hűtőnyílásokra, de az elektromos hajtás is igényli a megfelelő hőmenedzsmentet, ezért a Lotus aktív lamellákkal oldotta meg, de sokkal érdekesebb a 296 milliméteres hátsó szárny, melynek felső lapja alatt egy kisebb is található. Ez önmagában képes 215 kilogramm leszorítóerőt generálni. Stíluselemei már megjelentek az Lotus Evija sportautón és az Eletre szabadidő-autón is, de a rejtett fényszórók és a dupla menetfény, a karosszériába simuló légcsatornák és a hátsó csíklámpa szerintem az Emeyán mutat a legjobban.

Összkerékhajtását tengelyenként egy villanymotor adja, a hátsó tengelyen kétfokozatú váltóval. A rendszerteljesítmény 905 lóerő és 984 Nm nyomaték, amivel az Emeya 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége. 102 kWh-s akkumulátorával 490 kilométert megy egy feltöltéssel az Emeya, mely 350 kW-os töltővel 5 perc alatt akár 150 kilométerre elég energiát szív magába. Tízről nyolcvan százalékra kevesebb, mint 20 perc alatt feltöltődik.

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Elisát, akiről Lotust neveztek el

A nevét viselő Lotus utolsó példánya Elisa garázsába kerül.

Eletre néven itt a Lotus első szabadidő-autója

Magyar nevet kapott az elektromos hajtású Lotus.

A Lotus történetében véget ért egy fontos korszak

25 év után búcsúzik az Elise, és vele együtt minden Lotus, amit eddig ismertünk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés