Öt perc alatt százötven kilométert szív magába az Emeya, a Lotus 2,8 másodperc alatt 100-ra gyorsuló elektromos sportlimuzinja.

1952-es alapításától kezdve, néhány négyüléses kivételtől eltekintve a Lotus évtizedekig kitartott Colin Chapman elvei mellett. Az angol mérnök nem az egyre nagyobb és erősebb autókban látta a megoldást, hanem a könnyedségben. Rengeteg híres versenygép és pillekönnyű sportautó után azonban a a vállalat elindult az ellenkező irányba, és most itt az első elektromos limuzinjuk, a Lotus Emeya.

Stack óracsoport és pőre mechanikás kézi váltó helyett az Emeya utasterében a kijelzők és a fenntartható anyagok uralkodnak.

Eddig mindig hajlékonyságot kívánt egy Lotus utastere, hiszen a kicsi autóba kicsi ajtón keresztül kellett beszállni a kicsi kabinba. Ezzel szemben az Emeya egy rendes sportszedán, amiben négyen kényelmesen elférnek a sportosra szabott ülésekben, közben pedig a hatalmas üvegtetőn át árad be a fény. A Lotus elektromos limuzinjában nagy figyelmet fordítottak a fenntartható forrásból származó anyagokra, ezért újrahasznosított alumíniumból és alcantarából készülnek egyes elemek, de van divatipari hulladékból készült szövet is.

Diszkrét kijelző van a vezető és az utas oldalán is, de a látványt mindenképp a központi érintőképernyő uralja. Az Emeya vezetőjének viszont nem kell levennie a szemét az útról, mert az 55 colos, kiterjesztett valóság alapú head-up display mindent a szélvédőre vetít. Aktív zajcsillapító rendszere a nyugodt utazást támogatja, a Dolby Atmos 3D hangzást tudó hifije pedig a szórakoztatást.

Agresszív aktív légbeömlők és dupla fedelű hátsó szárny jelzi, hogy az Emeya valóban az elektromos limuzinok Lotusa.

Nincs szükség akkora hűtőnyílásokra, de az elektromos hajtás is igényli a megfelelő hőmenedzsmentet, ezért a Lotus aktív lamellákkal oldotta meg, de sokkal érdekesebb a 296 milliméteres hátsó szárny, melynek felső lapja alatt egy kisebb is található. Ez önmagában képes 215 kilogramm leszorítóerőt generálni. Stíluselemei már megjelentek az Lotus Evija sportautón és az Eletre szabadidő-autón is, de a rejtett fényszórók és a dupla menetfény, a karosszériába simuló légcsatornák és a hátsó csíklámpa szerintem az Emeyán mutat a legjobban.

Összkerékhajtását tengelyenként egy villanymotor adja, a hátsó tengelyen kétfokozatú váltóval. A rendszerteljesítmény 905 lóerő és 984 Nm nyomaték, amivel az Emeya 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége. 102 kWh-s akkumulátorával 490 kilométert megy egy feltöltéssel az Emeya, mely 350 kW-os töltővel 5 perc alatt akár 150 kilométerre elég energiát szív magába. Tízről nyolcvan százalékra kevesebb, mint 20 perc alatt feltöltődik.

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Elisát, akiről Lotust neveztek el

A nevét viselő Lotus utolsó példánya Elisa garázsába kerül.

Eletre néven itt a Lotus első szabadidő-autója

Magyar nevet kapott az elektromos hajtású Lotus.

A Lotus történetében véget ért egy fontos korszak

25 év után búcsúzik az Elise, és vele együtt minden Lotus, amit eddig ismertünk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában