Könnyű sportautót visz egy 350 lóerős V8-as motor a Esprit 25. évfordulós kiadásában, mely megmutatja, hogy milyen is volt a Lotus mielőtt beköszöntött a digitalizáció és az elektromos autózás.

Mostanra már szinte kultuszfilm lett a Micsoda nő! című 1990-es alkotás, mely kezdetben drámának indult, de a végén egy romantikus vígjáték lett belőle. A film első felében bukkant fel a fehér Lotus Esprit, aminek manuális váltójával Richard Gere addig bénázik, amíg a Hollywood Boulevard-on várakozó Julia Roberts kézbe nem veszi az irányítást.

Persze, az igazán emlékezetes filmes megjelenés James Bondhoz és a korábbi generációhoz köthető.

Éppen az Esprit pályafutásának másik végletet jelenti az 1994-ben megjelent negyedik széria, melyből 2002-ben érkezett az utolsó frissítés és ezzel együtt a 158 darabos limitált szériás kiadás a 25. évfordulóra. 1987-ben Peter Stevens rajzolta át komolyabban a korábbi Europánál jóval élesebb és letisztultabb formájú Espritet. 2000-re már egyértelműen lecsengett a bukólámpák kora, de a Lotus sosem ezekről a részletekről szólt. Mikor Russell Carr főformatervező utoljára nyúlt hozzá a még Giorgetto Giugiaro eredetű karosszériához, akkor az Elise S2 kerek hátsó lámpáit kapta meg.

Kabinja mögé a Lotus saját fejlesztésű, 90 fokos hengerszögű 3,5 literes V8-as motorja került, mely 350 lóerővel viszi a kevesebb mint 1,4 tonnás sportautót. Követve a Colin Chapman-i elveket, valóban egy könnyű építésű és remek vezethetőségű autó.

4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra ezzel az Esprit és 280 km/óra feletti a végsebessége.

Sárga színű és fekete bőr belterű az 55-ös sorszámú darab, melyet újonnan a texasi Houstonban adtak át és mostanra is csak 33 ezer mérföld van az órájában. Gondosan karbantartották az Espritet, rendszeres folyadékcserékkel, továbbá a fényszóróját és az antennáját is javították a közelmúltban.

Mostanra, hogy a Lotus már elengedte az igazán könnyű Elise-t és felbukkant az elektromos szabadidő-autó is, talán az ilyen Esprit-féle régi iskola szerint készült gépek egyre kívánatosabbá válnak.

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Elisát, akiről Lotust neveztek el

A nevét viselő Lotus utolsó példánya Elisa garázsába kerül.

Megpróbáltuk kibillenteni egyensúlyából a Lotus Emirát, de nem sikerült

A Lotus utolsó benzines modellje elképesztően stabil és komfortos sport-túraautónak bizonyult a zsámbéki vezetéstechnikai pálya külső körén.

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában