Könnyű sportautót visz egy 350 lóerős V8-as motor a Esprit 25. évfordulós kiadásában, mely megmutatja, hogy milyen is volt a Lotus mielőtt beköszöntött a digitalizáció és az elektromos autózás.

Mostanra már szinte kultuszfilm lett a Micsoda nő! című 1990-es alkotás, mely kezdetben drámának indult, de a végén egy romantikus vígjáték lett belőle. A film első felében bukkant fel a fehér Lotus Esprit, aminek manuális váltójával Richard Gere addig bénázik, amíg a Hollywood Boulevard-on várakozó Julia Roberts kézbe nem veszi az irányítást.

Persze, az igazán emlékezetes filmes megjelenés James Bondhoz és a korábbi generációhoz köthető.

Éppen az Esprit pályafutásának másik végletet jelenti az 1994-ben megjelent negyedik széria, melyből 2002-ben érkezett az utolsó frissítés és ezzel együtt a 158 darabos limitált szériás kiadás a 25. évfordulóra. 1987-ben Peter Stevens rajzolta át komolyabban a korábbi Europánál jóval élesebb és letisztultabb formájú Espritet. 2000-re már egyértelműen lecsengett a bukólámpák kora, de a Lotus sosem ezekről a részletekről szólt. Mikor Russell Carr főformatervező utoljára nyúlt hozzá a még Giorgetto Giugiaro eredetű karosszériához, akkor az Elise S2 kerek hátsó lámpáit kapta meg.

Kabinja mögé a Lotus saját fejlesztésű, 90 fokos hengerszögű 3,5 literes V8-as motorja került, mely 350 lóerővel viszi a kevesebb mint 1,4 tonnás sportautót. Követve a Colin Chapman-i elveket, valóban egy könnyű építésű és remek vezethetőségű autó.

4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra ezzel az Esprit és 280 km/óra feletti a végsebessége.

Sárga színű és fekete bőr belterű az 55-ös sorszámú darab, melyet újonnan a texasi Houstonban adtak át és mostanra is csak 33 ezer mérföld van az órájában. Gondosan karbantartották az Espritet, rendszeres folyadékcserékkel, továbbá a fényszóróját és az antennáját is javították a közelmúltban.

Mostanra, hogy a Lotus már elengedte az igazán könnyű Elise-t és felbukkant az elektromos szabadidő-autó is, talán az ilyen Esprit-féle régi iskola szerint készült gépek egyre kívánatosabbá válnak.

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Elisát, akiről Lotust neveztek el

A nevét viselő Lotus utolsó példánya Elisa garázsába kerül.

Megpróbáltuk kibillenteni egyensúlyából a Lotus Emirát, de nem sikerült

A Lotus utolsó benzines modellje elképesztően stabil és komfortos sport-túraautónak bizonyult a zsámbéki vezetéstechnikai pálya külső körén.

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Meglepő fordulat az F1-ben: mégis jöhet a 11. csapat?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés