A Millenáris Parkban megnézhettük a Volvo EX30 és EX90 előszériás példányait, azokkal együtt, akik már látatlanban rendeltek is a kisebbikből.

Igazán szép gesztus a Volvótól, hogy nem váratta sem az autós újságírókat, sem az első megrendelőket az első hivatalos szállítmányok 2024-es érkezéséig, hanem már most megmutatta a maguk valóságában a kicsi de erős EX30 és a hatalmas, három üléssoros EX90 modell előszériás, mondhatni kézműves mintadarabjait. Mindkét kocsi kizárólag elektromos hajtással készül, alapkivitelben a hátsó kerekeket forgató egyetlen motorral, drágább verzióban kétmotoros, összkerékhajtású kivitelben.

Az öt méternél is hosszabb luxus-SUV és a Volvo-katalógus másik végében szereplő szubkompakt Volvo műszaki adatait, képességeiket korábban részletesen kitárgyaltuk a gyár által kiadott információk feldolgozásával:

Új korszakot nyit a Volvo EX90

Minden idők legfejlettebb és legbiztonságosabb Volvója az EX90 elektromos szabadidő-autó.

Ígéretes áron jön a legkisebb elektromos Volvo, az EX30

Az XC40-nél is kisebb elektromos autót mutatott be a Volvo, amiből sikermodell lehet.

Élőben a nagyobb Volvo volt a kisebb meglepetés. Az elsősorban az amerikai piacnak szóló kocsi, az egyetlen, hét üléssel is kapható elektromos SUV pont azt mutatta, amit elképzeltünk. Tágas, világos, kellemes anyagokkal berendezett, kifejezetten prémium jellegű kocsi, mint amit a nagy Volvóktól megszoktunk nagyjából az első S80-as óta. Igazából ez egy szép, új elektromos XC 90. A kocsi árképzése sem hoz meglepetéseket: 32,79 millió forintba kerül majd a hatalmas, 107 kWh-s akkuval szerelt alapváltozat.

Az EX90 telis-tele van kényelmi, biztonsági és szórakoztató jellegű újdonságokkal. A teljesség igénye nélkül: a hátsó üléseket motorosan lehet ki- és behajtogatni, a szélvédőre vetített kijelző a fél üvegfelületet kihasználja információközlésre, a vezetéstámogatásban a tetőn látható dudorban fészkelő LIDAR is szerepet kapott, a LED-mátrix fényszórók pedig jópofa vizuális effektekkel üdvözlik a tulajt vagy búcsúznak tőle.

Az EX30 viszont sokkal izgalmasabb élőben, mint a hírek alapján gondoltuk. Egyáltalán nem a megszokott Volvo-hangulatot mutatja; beltere fiatalosan vidám, szertelen, minimalista és olyan, akár praktikus, akár a maguk öncélúságában jópofa részletmegoldások is akadnak benne, amiket talán legkevésbé a Volvótól vártunk volna. De talán nem is ezek a legérdekesebb dolgok a kocsival kapcsolatban, hanem az, hogy mennyibe kerül. Az alapváltozat 14,49 millió forintos áron rendelhető meg, 49 kWh-s akkumulátorral, 272 lóerővel!

Bármilyen apró, az EX30 lesz a Volvo legfürgébb autója: a kétmotoros, 428 lóerős csúcsváltozat 3,6 másodperc alatt ugrik százra. Gyors viszont nem lesz egyik Volvo sem, hiszen a gyártó 180 km/h-ban limitálja minden modellje végsebességét.

Spórolós megoldás egy Volvóban: az EX30 elöl csupán két ablakemelő-kapcsolót kapott, középen, ezekről lehet a hátsó ablakokat is kezelni
Nem koszolódnak és nem kényesek az újrahasznosított műanyagból készült nagy panelek, kárpitelemek
Minden ajtónyitás élmény ezzel a kilinccsel
Az EX30-ajtóbelsőn az alapmodellen még hangsugárzók sincsenek, a zenét a szélvédő alatti soundbar szolgáltatja

Természetesen mindkét Volvo dugig van vezetéstámogató rendszerekkel, biztonsági elektronikával, ahogy kell, klasszikus kulcsa viszont egyiknek sincs. Aki nagyon szeretne valamiféle fizikai kapcsolatot is fenntartani a kocsival, egy chipkártyával még azért nyithatja-zárhatja az ajtókat, de a legtöbben úgyis a mobiltelefont fogják használni erre a célra.

Az EX90 első sorozatgyártású példányai majd csak 2024 júliusában, az első EX30-ak jövő januárban érkeznek Magyarországra. Ha tetszik az új kis villany-Volvo, a megrendeléssel már nem kell várni: az importőr már fogadja az online foglalásokat.

(Képek: Player, Volvo Galéria Budapest)

Ez is érdekelhet:

Már javában épül a Volvo svédországi látogatóközpontja

Egyik oldalon patak, a másikon autópálya fut a Volvo leendő látogatóközpontja előtt, amelyet a Hegy és a Fa koncepció alapján terveztek, és építészetileg is előremutató épületnek szánják.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában