Még egy éve sincs, hogy megújult a nálunk kapható modell, máris itt az MG szabadidő-autójának teljesen új generációja. Csak nekünk tűnik gyorsnak a HS modellváltása, valójában már itt volt az ideje.

Két szabadidő-autót kínál a magyarországi piacra két éve visszatért MG, ezek a kompakt ZS és a középkategóriás HS. Az utóbbinak csak nemrég ismertük meg a ráncfelvarrott kiadását, most máris egy teljesen új generációt mutatott be belőle az MG. Csak nekünk tűnik sietősnek a tempó, valójában itt volt az ideje a váltásnak, a HS ugyanis más piacokon már 2018-ban bemutatkozott.

A második generációs HS ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta, de minden téren modernebb és nagyobb lett.

A hossza 4,57-ről 4,67 méteresre nőtt, de a szélessége is növekedett, a 2,72-ről 2,77 méteresre növelt tengelytávja pedig tágasabb utasteret sejtet. A csomagtartó mérete 530 literes (a plug-in hibridnél 441 literes), a hátsó támlák ledöntésével 1484 literesre bővíthető.

Szembetűnő az új dizájn, ami az MG legújabb modelljével, a kisautók közé érkező MG 3-mal mutat rokonságot.

Szűkebbre szabott fényszórók és érdekes mintájú, széles hűtőmaszk határozzák meg az orrát, míg hátulra az elmaradhatatlan fénycsíkkal összekötött lámpák kerültek. LED-esek a fényszórók és a hátsó lámpák is, a kerekek pedig nagyobbak, 19 colosak.

Belül a jelenleg is uralkodó trendeknek megfelelően két 12,3 colos képernyőből álló műszeregység került az MG 4-ből ismerős kormánykerék mögé. A felszereltségnek kétzónás automata klíma, 360 fokos kamerarendszer, Android Auto és Apple CarPlay, valamint elektromosan mozgatott csomagtérajtó és vezeték nélküli telefontöltő is a része.

A HS alapmodelljét 1,5 literes, 169 lóerős négyhengeres turbómotor hajtja, a hatfokozatú manuális helyett hétsebességes duplakuplungos váltóval lehet rendelni.

Az EHS néven kínált plug-in hibrid is visszatér, de továbbfejlesztett technikával.

1,5 literes, négyhengeres turbós benzinmotorja 162 helyett 142 lóerős, ugyanakkor az elektromotor teljesítménye 122-ről 209 lóerőre nőtt.

Plug-in hibrid szabadidő-autójának kombinált teljesítményét egyelőre nem fedte fel az MG, de a 16,6-ról 24,7 kilowattórásra növelt akkumulátorral jelentősen tovább megy majd tisztán elektromosan, a hatótávja 52-ről több mint 100 kilométerre nőtt, és az MG elektromos autóihoz hasonlóan külső fogyasztókat is lehet működtetni az akkujáról.

Ez is érdekelhet:

Nagyra nőtt hibrid kisautóval támadja az európai piacot az MG

Meglepően erős lett, és a többi kisautónál nagyobbra nőtt az új MG3.

Ezeket a kínai autókat vették a magyarok 2023-ban

Mutatjuk a tíz legnagyobb számban eladott kínai autót a magyar piacon.

Három új modellel folytatja a magyar vevők meghódítását az MG

Az egyik első elektromos kombi mellett két szabadidő-autót mutattak be.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így engedd be a dzsungelt az otthonodba

Megtaláltuk a rollert, ami végre az, amit kerestünk – A Boardy biztonságos, gyönyörű, és minden terepen használható

Új terepre merészkedik a minden eddiginél nagyobb Smart

További cikkeink a témában