Nem nyomja el a motor üvöltése az utastér felett süvítő szél hangját és a külvilág neszeit a Maserati GranCabrio Folgoréban. Nincsenek daloló dugattyúk az elektromos kabrióban, viszont 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és több mint 400 kilométer a hatótávja.
Csodálatos vonalú formaterve változatban, a Maserati GranCabrio Folgore gépházteteje alatt azonban a Nettuno V6-os turbómotor helyett egy villanymotor van és az elektromos hajtáshoz elengedhetetlen gépészeti elemek. Ezen kívül még további két radiálfluxusú, állandó mágneses szinkronmotor hajtja a hátsó kerekeket.
Nincsenek kipufogói, a hűtőmaszk lamellái között kevesebb hűtőlevegő jut be az orrába, töltőcsatlakozója pedig a bal hátsó lámpa alatt van. A Maserati GranCabrio elektromos változata azonban első pillantásra akár a benzines is lehetne, hiszen nincsenek feltűnően villanyautós elemek rajta. öt színben kérhető vászonteteje tizennégy másodperc alatt nyitható és zárható, maximum 50 km/órás sebességig.
Bruttó 92,5 kWh-s (nettó 83 kWh) akkumulátora T alakban elrendezett, így megtartották a sportautós üléspozíciót. A 800 voltos Maserati GranCabrio Folgore egyenáramú töltőről (DC) akár 270 kW-tal is tölthető, így 5 perc alatt 100 kilométerre elegendő energiát tud felvenni, húszról nyolcvan százalékra pedig kevesebb, mint 20 perc alatt töltődik.
Utasterében a szokványos bőrön túl akár újrahasznosított halászhálókból és szőnyegekből készült, fenntartható Econyl kárpitozás is lehet.
Sportkormánya mögött 12,2 colos kijelző van, a középkonzolon pedig egy 12,3 colos érintőképernyő, valamint egy 8,8 colos szintén érintős egység, melyeken a legfőbb funkciók jelennek meg. Nincs hagyományos váltókar, helyette gombok vannak a műszerfalon.
Messze túlszárnyalja a benzinmotoros változatokat az elektromos Folgore, aminek villanymotorjai egyenként 300 kW-osak, a rendszerteljesítménye viszont 829 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 1350 Nm. Ezzel a Maserati GranCabrio Folgore 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 290 km/óra a végsebessége.
Ez is érdekelhet: