Gyönyörű forma, kényelmes ülések, erős motor és felhőtlen szabadságérzet egy olasz sportautóban, ez a Maserati GranCabrio.

Fokozatosan tűntek el a megfizethető kabriók, már a Volkswagen Golfból sem készül nyitható tetős kivitel és a Peugeot sem kínál a 306 Cabriolet-hez hasonló autót, de még az olyan magaslaton is fogyatkoznak ezek az autók, mint a Mercedes, ahol nagy hagyománya van a szellős autózásnak. Éppen ezért akkora öröm látni a Maserati GranCabriót, melynél kevés jobb élményautó van.

Hatvanöt évvel a Maserati 3500 GT Spyder bemutatója után a modern korban is van egy orrmotoros, hathengeres, kabrió Maserati.

Dupla érintőképernyős kezelőfelülete van és váltókar helyett gombok, a lámpáiban LED-ek világítanak és az óracsoportjában sem filigrán tű szalad a skálán, hanem pixelekből van rajta minden. A Maserati egyértelműen egy új korszak autója, de itt mégsem ez a lényeg, hanem az akár 50 km/órás sebességig nyitható, többrétegű vászontető, mely tizennégy másodperc alatt tűnik el a tonneau cover alatt.

Háromfokozatú nyakfűtés, összehajtható szélfogó és gondosan megtervezett aerodinamika gondoskodik az utasok szélvédelméről. A Maserati GranCabrio négyszemélyes, de a hátsó két ülést – mint minden kabrióban – csak rövidebb távokra ajánlott használni, mert Louis Vuitton táskáknak sokkal kényelmesebb a hátsó pad.

3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár 316 km/órás sebességgel is lehet száguldani a Maserati GranCabrióval.

Közel 5 méteren nyújtózkodik a Maserati négyüléses kabriója, mely 2,1 méter széles és 2,9 méteres a tengelytávja. Az 1,8 tonnás autó hosszú gépházteteje alatt már nem egy Ferraritól származó szívó nyolchengeres motor van, hanem a 3,0 literes, biturbó Nettuno V6-os, mely a Trofeo változatban 550 lóerős és 650 Nm nyomatéka van.

Egészen más karakter a GranCabrio, mint a szintén nyithatót tetős MC20 Cielo, mely sokkal inkább a Maserati sportosabb oldalát mutatja meg. Egyelőre egyetlen változatban készül a Maserati GranCabrio, de a kupéhoz hasonlóan teljesen elektromos hajtással is várható. A pazar olasz kabrió magyarországi indulóára 96,5 millió forint.

Ez is érdekelhet:

Az utóbbi idők legszebb Maseratija lett ez a sportautó

Ötletes néven jön az MC20 nyitott tetős változata.

Belül is szemet gyönyörködtető lett az új Maserati GranTurismo

Csak az olaszok tudnak ilyen stílusos autóbelsőt tervezni.

490 lóerő csak a kezdet az új Maserati GranTurismóban

Aki még élvezné kicsit a motorhangot, annak van V6-os Maserati GranTurismo is, aki viszont a leggyorsabbat szeretné, annak az elektromos Folgore változatot kell töltenie.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában