Tökéletes válasz az autóipar aktuális trendjeire a Maserati Grecale Folgore, mely a sportautóiról híres márka elektromos belépőmodellje, természetesen szabadidő-autó formában. A Maserati slágerének ígérkező autót a Shanghaji Autószalonon mutatták be.

Határozott célokat tűzött ki a Maserati az eladások növelésére és az elektromos hajtás bevezetésére, így a sportautók és limuzinok mellett szabadidő-autókkal bővült a kínálat, melyek között a Grecale adja a belépőmodellt, tehát ez mind közül a leginkább megfizethető Maserati.

Négy- és hathengeres turbómotorok mellett most bemutatták az elektromos Grecale Folgorét.

2025-ig a Maserati minden modelljéből elérhető lesz tisztán elektromos hajtású változat, 2030-ra pedig ígéretük szerint teljes mértékben átáll az olasz márka villanyautókra, mely bizonyára érzékenyen érinti azokat, akik épp a csodálatos motor- és kipufogóhangok miatt szerettek bele a márkába. Az Alfa Romeo Stelvio alapjait használó, 4,8 méter hosszú Maserati Grecale belépőmodelljében egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotor van, mild hibrid rendszerrel kiegészítve, 300 lóerős teljesítménnyel, a másik véglet a 2,9 literes, biturbó V6-os motorral szerelt Trofeo 530 lóerővel.

Még ezen is túltesz majd a Maserati Grecale Folgore, melynek két villanymotorja összesen 550 lóerős teljesítménnyel és 820 Nm maximális nyomatékot dob össze. Ezzel egyértelműen jelzi, hogy az ütős és hangtalan gyorsulás diadalmaskodik a belsőégésű motorok varázsa felett. Három vezetési módja mellé (GT, Sport, Offroad) a villanyos modellben megjelenik a Max Range, tehát a hatótávra optimalizált üzem is, mely a kényelmi funkciók és a gázreakció, valamint a 130 km/órára korlátozott sebességgel nyer értékes kilométereket.

4,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 220 km/óra a Grecale Folgore végsebessége.

Villanyautók esetében azonban sokkal érdekesebb, hogy a 105 kWh-s akkumulátorát teletöltve akár 500 kilométeres hatótávot is tud a WLTP mérés szerint. A 400 voltos rendszer akár 150 kW-os töltésre is képes, így 20-ról 80%-ra kevesebb mint harminc perc alatt feltöltődik. Navigációs rendszere az út tervezése során figyelembe veszi az akkumulátor állapotát, a töltöttséget és a töltési lehetőségeket is.

Karosszériáján az elegáns Folgore feliratok mellett a kipufogó hiánya egyértelműen jelzi az elektromos Grecalét, de a sárvédő világító betétei és a szűkebb nyílású hűtőmaszk is megkülönbözteti a benzines változatoktól. Utasterébe akár újrahasznosított anyagokból (halászháló, régi szövetek) készült kárpitozás is választható.

Hagyományos műszerek helyett a kormány mögött egy 12,3 colos kijelzőn jelenik meg az óracsoport, de a műszerfal tetején trónoló óra is digitális.

Központi érintőképernyője szintén 12,3 col átmérőjű, Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-csatlakozással, alatta helyezkedik el a 8,8 colos érintőkijelző, melyen a klímapanel jelenik meg digitális formában. Ha ennyi képernyő még nem volna elég, akkor a ott a szélvédőre vetítő head-up kijelző is, hogy ne kelljen lepillantani az útról.

Tarolnak az elektromos szabadidő-autók a Sanghaji Autószalonon, ahol a Volvo EX90 Excellence mellett a Mercedes-Maybach EQS SUV-ot és a Nissan Pathfinder koncepciót is bemutatták a Maserati Grecale Folgoréval együtt.

Ez is érdekelhet:

490 lóerő csak a kezdet az új Maserati GranTurismóban

Aki még élvezné kicsit a motorhangot, annak van V6-os Maserati GranTurismo is, aki viszont a leggyorsabbat szeretné, annak az elektromos Folgore változatot kell töltenie.

Rossz helyen és rossz időben – Maserati Quattroporte II

Maserati Quattroporténak hívják, mégsem ismeri senki az olaszok Citroën SM alapú luxuslimuzinját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
.
Hirdetés