Tökéletes válasz az autóipar aktuális trendjeire a Maserati Grecale Folgore, mely a sportautóiról híres márka elektromos belépőmodellje, természetesen szabadidő-autó formában. A Maserati slágerének ígérkező autót a Shanghaji Autószalonon mutatták be.

Határozott célokat tűzött ki a Maserati az eladások növelésére és az elektromos hajtás bevezetésére, így a sportautók és limuzinok mellett szabadidő-autókkal bővült a kínálat, melyek között a Grecale adja a belépőmodellt, tehát ez mind közül a leginkább megfizethető Maserati.

Négy- és hathengeres turbómotorok mellett most bemutatták az elektromos Grecale Folgorét.

2025-ig a Maserati minden modelljéből elérhető lesz tisztán elektromos hajtású változat, 2030-ra pedig ígéretük szerint teljes mértékben átáll az olasz márka villanyautókra, mely bizonyára érzékenyen érinti azokat, akik épp a csodálatos motor- és kipufogóhangok miatt szerettek bele a márkába. Az Alfa Romeo Stelvio alapjait használó, 4,8 méter hosszú Maserati Grecale belépőmodelljében egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotor van, mild hibrid rendszerrel kiegészítve, 300 lóerős teljesítménnyel, a másik véglet a 2,9 literes, biturbó V6-os motorral szerelt Trofeo 530 lóerővel.

Még ezen is túltesz majd a Maserati Grecale Folgore, melynek két villanymotorja összesen 550 lóerős teljesítménnyel és 820 Nm maximális nyomatékot dob össze. Ezzel egyértelműen jelzi, hogy az ütős és hangtalan gyorsulás diadalmaskodik a belsőégésű motorok varázsa felett. Három vezetési módja mellé (GT, Sport, Offroad) a villanyos modellben megjelenik a Max Range, tehát a hatótávra optimalizált üzem is, mely a kényelmi funkciók és a gázreakció, valamint a 130 km/órára korlátozott sebességgel nyer értékes kilométereket.

4,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 220 km/óra a Grecale Folgore végsebessége.

Villanyautók esetében azonban sokkal érdekesebb, hogy a 105 kWh-s akkumulátorát teletöltve akár 500 kilométeres hatótávot is tud a WLTP mérés szerint. A 400 voltos rendszer akár 150 kW-os töltésre is képes, így 20-ról 80%-ra kevesebb mint harminc perc alatt feltöltődik. Navigációs rendszere az út tervezése során figyelembe veszi az akkumulátor állapotát, a töltöttséget és a töltési lehetőségeket is.

Karosszériáján az elegáns Folgore feliratok mellett a kipufogó hiánya egyértelműen jelzi az elektromos Grecalét, de a sárvédő világító betétei és a szűkebb nyílású hűtőmaszk is megkülönbözteti a benzines változatoktól. Utasterébe akár újrahasznosított anyagokból (halászháló, régi szövetek) készült kárpitozás is választható.

Hagyományos műszerek helyett a kormány mögött egy 12,3 colos kijelzőn jelenik meg az óracsoport, de a műszerfal tetején trónoló óra is digitális.

Központi érintőképernyője szintén 12,3 col átmérőjű, Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-csatlakozással, alatta helyezkedik el a 8,8 colos érintőkijelző, melyen a klímapanel jelenik meg digitális formában. Ha ennyi képernyő még nem volna elég, akkor a ott a szélvédőre vetítő head-up kijelző is, hogy ne kelljen lepillantani az útról.

Tarolnak az elektromos szabadidő-autók a Sanghaji Autószalonon, ahol a Volvo EX90 Excellence mellett a Mercedes-Maybach EQS SUV-ot és a Nissan Pathfinder koncepciót is bemutatták a Maserati Grecale Folgoréval együtt.

Ez is érdekelhet:

490 lóerő csak a kezdet az új Maserati GranTurismóban

Aki még élvezné kicsit a motorhangot, annak van V6-os Maserati GranTurismo is, aki viszont a leggyorsabbat szeretné, annak az elektromos Folgore változatot kell töltenie.

Rossz helyen és rossz időben – Maserati Quattroporte II

Maserati Quattroporténak hívják, mégsem ismeri senki az olaszok Citroën SM alapú luxuslimuzinját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában