A Mazda legújabb szabadidő-autója a CX-90, ami első ránézésre a nemrég bevezetett CX-60 nagytestvérének tűnik, és bár műszakilag valóban rokonok, a két modell egészen eltérő piacokra készült.
Furcsa, de a Mazdának nem jelent gondot, hogy egymáshoz egészen hasonló modelleket készítsen egyazon kategóriában. A nálunk is ismert CX-5-nek például van egy újabb, szögletesebb testvére CX-50 néven, amit csak az Egyesült Államokban lehet kapni, és a fölé pozícionált CX-60 sem marad sokáig egyedül a kínálatban, most ugyanis bemutatkozott a CX-90.
A CX-60 volt az első modell, ami a Mazda újonnan fejlesztett, hátsókerék-hajtású, hosszmotoros platformjára épült,
és a CX-90-nek is ez adja az alapját. A dizájnjuk megszólalásig hasonlít, és a műszerfalat is szinte változatlanul vették át a CX-60-ból, az új CX-90 azonban jóval nagyobb, három sorban összesen nyolc ülés fért el benne.
Nagyon hasonló a műszaki tartalom, a CX-90-et ugyanis a CX-60-ban megismert plug-in hibrid hajtással szerelik, aminek 327 lóerő a teljesítménye és 500 Nm a maximum nyomatéka. A Mazda ezen kívül egy 3,3 literes, turbós hathengeres benzinmotorral is kínálja, ami
345 lóerős, ezzel át is veszi a minden idők legerősebb Mazdája címet a CX-60-tól.
Bármennyire is hasonlítanak, a CX-60 és a CX-90 nem lesz elérhető egyazon kereskedésben, de még egy kontinensen sem. A CX-60 ugyanis a japán és európai piacra készült, és a hétüléses nagytestvére a bemutatásra váró CX-80 lesz, míg a CX-90 eleve az amerikai piacra született, és lesz egy rövidebb változata CX-70 néven, amit még nem mutattak be.
Ez is érdekelhet: