Hihetetlenül hangzik, hogy húsz éve szerepelt a Halálos iramban-sorozat első két részében ez a narancssárgára fényezett Mazda RX-7, hiszen még mindig fantasztikusan néz ki, nem?
Lehet, hogy a Halálos iramban-sorozat legújabb részei már teljesen elvesztették a kapcsolatot a valósággal, de 2001-ben, amikor az első részt bemutatták, akkor az autótuning-mánia még a csúcson volt, és leesett állal néztük, ahogyan Vin Diesel és Paul Walker hajtják a látványosra tuningolt gépeket az utcai gyorsulási versenyeken.
Az első rész bemutatója előtt még a filmet készítő Universal Pictures sem volt biztos a sikerben, de azért emlékezetes autóparkot hoztak össze Brian O’Conner ’94-es Suprájával és Dominic Toretto ’70-es Chargerével.
A Halálos iramban első része volt az egyetlen alkalom, amikor Dom egy japán autót vezetett: ezt a Mazda RX-7-est.
A képeken látható példány az egyike annak az öt RX-7-nek, amit a forgatásokhoz használtak.
Az első részben még piros volt, és eredetileg bukócsővel is felszerelték, de aztán kiderült, hogy Vin Diesel nem fér el benne, ezért inkább kiszedték. A biturbó Wankel-motorja gyárilag 255 lóerőre képes, és a filmben időnként egy hathengeres Supra hangját vágták alá.
Az RX-7-et a második, halálosabb iramú részhez is elővették 2003-ban, de akkor már nem Dom Toretto vezette,
hanem Orange Julius karaktere, akit Amaury Nolasco játszott. A színét ennek megfelelően narancssárgára változtatták, és a Mazda sportautója ebben is ütősen nézett ki. Úgy tűnik, hogy a forgatás óta gondját viselték, 40 ezer dollárt költöttek a karbantartására.
Dominic Toretto a következő részekben már az amerikai izomautókat részesítette előnyben, de ez a Mazda RX-7 a mai napig beindítja a fantáziánkat. A Mecum idei aukcióján kerestek neki gazdát Indianapolisban, de nem kelt el, úgyhogy még mindig eladó. Az órájában alig több mint 60 ezer kilométer van, és valaki egy igazi filmes relikviát állíthat a garázsába vele.
Ez is érdekelhet: