Valamiért a japán autógyártók nem érzik, hogy európai szemmel mit lehet szeretni egy autóban. Nekik csak egy használati eszköz, ami akkor teszi jól a dolgát, ha kényelmesen elvisz A-ból B-be, elfér benne, apu, anyu, gyerek, csomag, és problémamentesen működik végeláthatlan éveken keresztül.

De mégis mit várhatnánk a japánoktól, akik reggeltől estig zokszó nélkül tolják a munkát, esténként felespohárnyi rizsbortól megrészegülve karaokéznak, és már csak egy állami beavatkozás mentheti meg őket a kihalástól, mert tömegesen szoknak le a szexről. A japók nem értik, miért jó az, ha egy új autónak jellegzetes szaga van, ha a műszerfalon finom érzéssel tudom végighúzni az ujjam, na és esetleg még élvezni is lehet benne a vezetést.

Náluk az ideális autó ilyen:

És akkor jön a Mazda, az évi másfél millió eladott autójával, és megmutatja, hogy a kínai piac nélkül is lehet növekvő eladásokról beszámolni, elég hozzá csak olyan autókat gyártani, amit szeret és élvezettel használ az ember. Ráéreztek arra, hogy a Mazda MX-5 lendülete pont akkora jóság egy másfél tonnás terepjáróban, mint egy családi autóban.

Ott tartunk, hogy a ma létező összes Mazda zseniálisan mutat, és szupertökéletes vezetni, mégis, mit tehetnek a marketingesek, hogy a modellciklus felénél beszúrjanak egy faceliftet, ami nem vágja haza az egész dizájnt? Hát pont azt, amit gondolsz. Igyekszenek az egész modellfrissítést elsunnyogni egy új lámpával, és kormánnyal, amit ugye tetszik látni?

Kapaszkodj meg, ez itt a faceliftes Mazda3

Nem látod a különbséget? Sebaj, segítünk. Erőteljesebb kisugárzást, új fényszórókat (amik LED-esek is lehetnek felszereltség függvényében), és minden oldalról jobban látható, tükörbe integrált irányjelzőt kell keresned. Ugye ennyi segítséggel már magabiztosan vágod rá, hogy az alsó minden bizonnyal az új 3-as!

Mást nem is változtattak. A többi egyszerűen tökéletes volt, és ma is az. Még mindig ugyanolyan peckesen feszít és néz rád, üvölti bele az arcodba, hogy gyere velem, basszunk oda mindenkinek, hasítsuk szét a világot. Azt akarja, hogy rajta keresztül értsd meg, az autót azért találták ki, hogy élvezd a vezetést.

És én elvezem, nem kell kétszer mondani. Akár egy felújított szellőzőráccsal is rá tudnak venni a Mazda3-tesztvezetésre, amíg ilyen fain kormányzás és váltó kerül az autóba, felőlem lehet a körítés megújult fényszóró és színpaletta. 120 lóerős benzinmotorral olyan autód lesz, amivel szívesen autóznál a világ végéig. Hiába újították meg a 150 lóerős dízel zajszigetelését, a 30 lóerős többlet nem győzött meg, még mindig a kétliteres benzinmotor nálam a favorit. Ha neked a több jobb elv volt óvodás korod óta a zászlódra tűzve, akkor a 165 lóerős kétliteres a biztos választás.

Árak

  • 1.5 benzin 100 LE Challange: 5 444 900 Ft
  • 2.0 benzin 120 LE Challange: 5 694 900 Ft
  • 2.2 dízel 150 LE Challange: 6 494 900 Ft
  • 2.0 benzin 165 LE Revolution: 6 889 900 Ft
  • Még több infó itt

Jó tudni, hogy a G-Vectoring szabályozás (GVC) is része a megújításnak, ami arról szól, hogy kormányelfordításkor elveszi a rendszer a nyomatékot, ezért a karosszéria dőlése, és bent ülve a te dőlésed is kevésbé érezhető, és javítja a stabilitást, a vezethetőséget. Videón tökéletesen bebizonyították, hogy például havon autózva kevésbé ideges a kormányzás, és az utas fejét is alig dobálja a lendület. Biztosan így van, de akkor se sértődj meg, ha vezetve neked ebből az egészből semmi sem fog feltűnni.

Dolgok, amiket nem tudtál a Mazda3-ról

Színesíti az árlistát az 1,5-ös benzinmotor és az ugyanekkor dízel (100 és 105 lóerővel). De több szerep nem jut nekik. Mert hogy 90 százalékban nagy benzinmotorral adják el a hármasokat, leginkább a 120 lóerős kézi váltós gépet viszik, 6-7 milliós ársávban, a közepesnél jobb felszereltséggel. Hiába, a Mazdának sikerült megcsinálnia: a minőségi termék vonzza a prémiumérzésre fogékony jónépet.

És ezt olvastad már?
Az ötvenes évek versenyautóját idézi az Aston Martin különkiadása