Döntésképtelenek tökéletes autója a Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4matic+, mert egyszerre hiteget sportossággal és takarékossággal, kupés könnyedséggel és szabadidő-autós praktikummal.

Minden jóval gazdagodott a Mercedes-AMG GLE 53 alapfelszereltsége, melyek között már ott a panoráma üvegtető, a memóriás, fűthető és szellőztethető első ülések, a Multibeam adaptív LED-es fényszóró, valamint az okostelefonos kapcsolódási lehetőség. A hathengeres motor ezentúl az aktív szelepes AMG Performance kipufogón keresztül szól, a zenék pedig a Burmester hangrendszeren. Ezentúl széria a kulcsnélküli nyitás és zárás, valamint a holttérfigyelő asszisztens és a 360 fokos kamera.

Érintéssel kezelhető vagy a kormány gombjaival, de akár hangutasításokból is ért az MBUX fedélzeti rendszer.

Két nagyfelbontású képernyő uralja a műszerfalat, a kormány mögöttin a digitális óracsoport jelenik meg a legfontosabb menetadatokkal, a középkonzol négy légbeömlője felett pedig a mindent tudó infotainment érintőkijelzője van. Az Android Auto és Apple CarPlay csatlakozáson túl az autó minden funkciója erről kezelhető a menetbiztonsági elektronikától a hangulatvilágításig. A plug-in hibrid GLE 53 modellekben a töltéssel és a zéró helyi emissziós móddal kapcsolatos beállítások is., mint a nagyfeszültségű akkumulátor töltési állapota vagy a hőmérséklete.

Nem számít újdonságnak a GLE-ben a konnektorról tölthető hibrid hajtás, hiszen több sportmodell is hasonló megoldásra állt át a Mercedesnél, de itt nem négyhengeres turbómotorhoz vagy V8-ashoz kapcsolódik az elektromos hajtás, hanem egy 3,0 literes, soros, hathengeres benzinmotorhoz. Ebben az esetben csak turbófeltöltőt akasztottak rá, mert az elektromos kompresszor feladatát átveszi a hibrid rendszer.

31,2 kWh kapacitású akkumulátora nagyobb, mint a Fiat 500e alapmodelljében (23,8 kWh).

100 kW teljesítményű villanymotorja 480 Nm nyomatékú, ami akár 140 km/órás sebességig képes vinni a Mercedes-AMG GLE 53-at. Elektromos hatótávja 80 és 90 kilométer közötti, a töltés pedig akár 60 kW-tal is mehet, így 10-ről 80 százalékra akár 20 perc alatt feltöltődik az autó.

3,0 literes, sorhatos turbómotorja 449 lóerőt ad le 5800 és 6100 közötti fordulaton, maximális nyomatéka pedig 560 Nm 2200 és 5000 között. A GLE 53 igazi ütőereje az 544 lóerős rendszerteljesítmény és a 750 Nm nyomaték, amivel 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óra. Végül pedig nevessünk együtt az 1,2 és 1,5 liter/100 km közé eső WLTP szerinti átlagfogyasztáson.

Ez is érdekelhet:

Gyorsabban van 100-on a Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupé, mint ahogy kimondod a nevét

Nekem nagyjából öt másodperc volt, de hadarva talán be lehet érni.

Csodálatos és vad sportkupé a Mercedes-AMG GT

Hétköznapokon luxusautó, hétvégén pedig sportkupé.

Igazi atomvillanás a Mercedes-AMG S 63

Több mint 800 lóerővel és 1430 Nm nyomatékkal a Mercedes-AMG S 63 E Performance mindenen túltesz a luxuslimuzinok között.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában