Nincs szélvédő és nincs tető sem, így a PureSpeedben érezni igazán, hogy milyen sebességgel képes repíteni a biturbó V8-as a különleges sportautót. A limitált szériás Mercedes-AMG PureSpeed egyben a Mythos sorozat első darabja.

Alaposan átszabták a nyitható vászontetős Mercedes-AMG SL-t a dizájnerek, de az autó műszaki alapjai és néhány karosszériaeleme változatlan maradt. A PureSpeed ugyan kaphat rendszámot, de az ilyen limitált szériás modellekre a befektetők és a gyűjtők harapnak rá először, akik még Monte Carlo utcáira is ritkán gurulnak ki ilyesmivel.

Szokványos hűtőmaszk nélkül olyan az SL orra, minta pörölycápa volna, mert a LED-es fényszórók közötti fényezett elem a Cupra modellekhez hasonlóan hangsúlyos. A lökhárító hűtőrácsa viszont szinte teljes szélességében átnyúlik az autón, középen pedig az AMG logója díszeleg rajta. Még ennél is feltűnőbb, hogy a 250 darabos limitált szériában készülő PureSpeednek nincs szélvédője és teteje sem, mint annak a 300 SLR-nek, mellyel Stirling Moss és Denis Jenkinson győzött az 1955-ös Mille Miglián.

Mivel a biztonság kiemelten fontos szempont, ezért a múltból merített megoldást a Forma-1-ből átemelt Halo rendszerrel egészítették ki. A pilóták feje köré ívelő elemet a kommentátorok glóriának hívják, de itt a két utas között hídként húzódik, az utastér felé pedig integrált hangulatvilágítása is van. A rendkívül merev biztonsági elem tövében egy IWC óra van, mint a Porschékban a stopper. Nem ment túl messzire az ötletért a Mercedes.

Aerodinamikailag optimalizált sisakok járnak a Mercedes-AMG PureSpeedhez.

Kifejezetten ehhez az autóhoz tervezték a bukósisakokat, melyeket a karosszéria színére fényeznek és integrált kommunikációs rendszer is van bennük, hogy a vezető és utasa menet közben is tudjanak beszélni egymással vagy akár zenét hallgatni. A fekete és fehér bőrrel kárpitozott kabinban kagylóülések és az AMG duplaküllős sportkormánya van.

Hosszú gépházteteje alatt egy 4,0 literes, biturbó V8-as motor van 585 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal, ehhez 9 fokozatú automata váltó kapcsolódik és 4matic+ összkerékhajtás. A Mercedes-AMG PureSpeed 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár. 315 km/órás sebességgel is lehet hasítani vele. Ehhez már tényleg erősen ajánlott felvenni a sisakot.

Ez is érdekelhet:

Éles sportautó a 612 lóerős Mercedes-AMG GT 63 Pro

Erősebb és gyorsabb, hangosabb és élvezetesebb.

A Maybachnál vették kezelésbe az új Mercedes-AMG SL-t

Ha eddig nem tudtad, mi hiányzott: elkészült a Maybach-változat az SL-ből is.

Formás roadster lett az új Mercedes-AMG SL

Az új SL csakis AMG-változatban készül majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

Szinte észre sem veszed, úgy újult meg a Honda HR-V

További cikkeink a témában