Ha eddig nem tudtad, hogy mi hiányzott az életedből, akkor vess egy pillantást erre a gazdagon krómozott pompás roadsterre, végre elkészült ugyanis a fényűző Maybach-változat az AMG SL-ből is.
A huszadik század első felében a világ legjobb luxusautóinak tartották a Maybach által épített modelleket, majd a márka a hatvanas években a Daimler birtokába került. Még emlékezhetsz az S-osztály fölé pozícionált limuzinokra, a Maybach 57-re és 62-re, majd egy kis pihenőt követően jelenleg a Mercedesek még fényűzőbb változatát kínálják ezen a néven. Az S-osztály és a GLS után pedig az SL-nek is elkészült a Maybach változata.
Még érdekesebb, hogy az új SL az első a típus történetében, amit már az AMG részlegnél fejlesztettek, most mégis luxusautót faragtak a sportautóból.
A most leleplezett Mercedes-Maybach SL 680 a nevével ellentétben nem V12-es motort kapott, az alapokat ugyanis az SL 63 AMG adta, annak négyliteres biturbó V8-as motorjával, ami 585 lóerős teljesítményre képes. A kilencfokozatú automata és az összkerékhajtás is széria.
Különbséget elsősorban a hangolásban kell keresni, az SL 680-hoz ugyanis csendesebbre vették a kipufogórendszert,
és lágyabbra a motortartókat, az adaptív futómű átprogramozásával kényelmes túrakocsit varázsoltak az eredetileg sportautós hangulatú roadsterből. Az SL 63-hoz képest egy kicsivel lassabb is lett a Maybach-változat, hiszen 3,6 helyett 4,1 másodpercre van szüksége, hogy nulláról százra gyorsuljon.
Nem lesz nehéz megkülönböztetni az AMG-féle SL-től a Maybach változatát, hiszen nincs nagy háromágú csillag a hűtőmaszkon,
ami gazdag krómozást és sejtelmes háttérvilágítást is kapott. 21 colos kerekei sokküllős vagy teli dizájnnal kérhetők, színekből pedig csak kétféle érhető el, fehér vagy vörös, mindkét esetben fekete motorháztetővel, amin ott feszít az álló csillag. Nem csak lefestették a gépháztetőt, ha közelebbről megnézed, akkor láthatod, hogy apró Maybach-logókat tettek a lakkozás alá.
Jó tudni, hogy a 2+2 üléses Mercedes-AMG SL-lel szemben a Maybach SL mindössze kétüléses, a hátsó ülések helyére áramvonalas burkolat került, a vászontető pedig nem az érintőképernyőről, hanem saját gombbal nyitható. Monogram Series bevezető szériája csak a jövő évi kabriós szezonra, 2025 tavaszára készül el, és minden példánya fehér bőrbelsőt kap, a motorházfedél apró emblémás mintája azonban lehagyható róla, ha az már túl sok lenne neked a stílusból.
Ez is érdekelhet: