Steve McQueenhez vagány történetek és ezeknek tökéletes alapot szolgáltató autók kapcsolódnak, ezeknek a hosszú sorában ott van ez a fekete Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 is, mely a korszak egyik leggyorsabb négyajtósa volt.

Rengeteg hollywoodi sztár imádja az autókat, és ezt a legtöbben meg is mutatják, de Steve McQueen teljesen más szinten mozgott, neki a vérében volt a motorozás és az autózás iránti szenvedély. A kollekciójában nem ficsúroknak szóló gépek voltak, hanem olyan komoly sportautók, amikkel inkább versenyezni szokás, mint parádézni. Ennek alapján úgy tűnhet, hogy a Mercedes 300 SEL kényelme szinte már túlzás, de McQueent nem ez nyűgözte le, hanem a tempója.

Chad McQueen is meglepődött, amikor a fekete német limuzint leszállították a brentwoodi otthonukba.

Felnőtt korára apjához hasonlóan színészettel és producerkedéssel foglalkozik Steve McQueen fia, akinek apja azzal igazolta a Mercedes-Benz vásárlását, hogy egy ilyen autó előzte meg őt Porsche 911 S-ében ülve az autópályán, méghozzá jóval 200 km/óra feletti sebességnél. A 300 SEL 6.3-ban ülő nagyjából hatvan éves férfi közben nyugodtan pipázott. Ekkor döntötte el Steve McQueen, hogy neki is kell egy ilyen hihetetlenül gyors limuzin. Évekig használta a fekete Mercedest, 1980-as halála után pedig több gyűjtő is dicsekedett az autóval és a hozzá tartozó apróságokkal, melyek igazolják a történetét.

Három évvel a W108-as bemutatója után, az 1968 márciusában rendezett Genfi Autószalonon tartották a 300 SEL 6.3 premierjét. A hetvenes évek felé közeledve ez volt a világ egyik leggyorsabb négyajtósa, ez pedig váratlanul népszerűvé tette. Az ötméteres, 1,8 tonnás limuzin 6,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 200-as tempót pedig 31 másodperc alatt éri el, végsebessége 220 km/óra.

Paul Bracq zseniális formaterve és az M100-as nyolchengeres tökéletes párosítás a 300 SEL 6.3-ban.

Függőleges fényszórójával, az orr síkjából kiemelkedő hűtőmaszkjával és a horizontálisan elnyúló vonalaival a Mercedes-Benz limuzinja az egyszerűségében is egy nagyon karakteres autó. Eredetileg csak egy ötlet volt, melyet 1966-ban Erich Waxenberger mérnök valósított meg azzal, hogy a W100-asból származó 250 lóerős, 6,3 literes V8-ast bepasszírozta a sorhatos helyére. Ezzel az autó képes volt arra, hogy akár öt utassal a fedélzeten is magabiztosan hasítson kétszázas tempóval.

Légrugós a futóműve, elektromosan mozgathatóak az ablakai, opcionális klíma hűti az utasterét, fejedelmi kényelmű ülései vannak, és négy tárcsafék lassítja. Feketében nincs benne semmi hivalkodó, de ennél nagyon kevés jobb luxusautó volt akkoriban.

Ez is érdekelhet:

Ezt a Ferrarit választotta a világ legmenőbb férfija

Ez a bordó Ferrari állt a híres zöld Mustang mellett a Bullitt forgatásán.

Gyönyörű V12-es kabrió ez a Mercedes-Benz SL 73 AMG

Ez volt a korszak egyik legdrágább autója, az 1999-es SL 73 AMG még most is az egyik legkívánatosabb Mercedes.

Kopott, öreg, de csodálatos ez a Mercedes 300 SL Roadster

Minden év meglátszik ezen az autón, és pontosan ettől annyira szép.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

További cikkeink a témában