Drágább volt, mint egy Ferrari Testarossa, gyorsabb, mint egy Lamborghini Countach, és négyen is kényelmesen elfértek benne. Aki mindenből csak a legjobbal elégedett meg, az AMG-hez vitte a Mercedes kupéját, mint ezt az 500 SEC-t is, amit még alig használtak.

A nyolcvanas évek közepe több szempontból is mérföldkőnek számított az akkor még független tuningcég AMG történetében. A motorsportrészleg ekkor már a Mercedes-Benz gyári csapataként és motorszállítójaként működött, míg a vásárlóknak 1984-ben mutatták be a 32 szelepes hengerfejet a Mercedes elismert V8-as motorjához.

Az AMG egyik alapítója, Erhard Melcher által kifejlesztett alumínium hengerfej csaknem megduplázta a szériamotor teljesítményét. A tuningcég által szállított 6 literes V8-as pedig egyenesen szárnyra kapott tőle, és 385 lóerős teljesítményre volt képes.

Nem véletlen, hogy az amerikai Road & Track magazin egyszerűen csak Hammer névvel illette az ezzel szerelt Mercedeseket.

Bár az AMG akkor már húsz éve kínálta az átépített Mercedeseket, jelentősen megnövelt teljesítménnyel, jobb kezelhetőséggel, tökéletesített aerodinamikával és még fényűzőbb luxussal az utastérben, ez a V8-as motor repítette az AMG-t a német tuningcégek élére, a Mercedes-Benz SEC AMG kupékat pedig a legvágyottabb álomautók közé.

A képeken látható 500 SEC AMG 6.0 valószínűleg a legkevesebbet futott példány, amit csak találhatsz.

Bár már nincsenek meg az eredeti számlák, de nagyon valószínű, hogy az 1986-ban gyártott autót még abban az évben az AMG műhelyébe szállították, és csak 1987-ben vette át az alaposan átépített autót az első tulajdonosa, egy tehetős milánói.

Az évtizedek során többször is gazdát cserélt az AMG kupé, de egyik tulajdonosa sem használta túlságosan sokat,

ezért lehetséges, hogy még mindig kevesebb, mint ötezer kilométert mutat az órája.

A jellegzetes kék-fekete fényezése és az antracitszínű bőrbelsője ennek megfelelő állapotban van, akárcsak a négyküllős Momo kormány, mögötte a 300 km/óráig skálázott kilométerórával.

A Brembo fékrendszer és a H&R rugókészlet ugyan később kerültek rá, mégis eredetinek és komplettnek mondható ez az 500 SEC AMG 6.0 kupé, amit az RM Sotheby’s New York-i aukcióján kínáltak fel december elején, akárcsak A Wall Street farkasában szereplő Lamborghini Countach-t, de azzal ellentétben nem talált gazdára.

Ez is érdekelhet:

A nyolcvanas évek végén nem volt feljebb ennél az AMG kupénál

125 milliót ma is megért ez a tuningolt Mercedes.

Az eredetinél is szélesebb lett ez a szénszálas AMG kupé

Az eredeti AMG stílusában építették át a Mercedes ’89-es csúcsmodelljét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában