A nyolcvanas évek végén az AMG által átdolgozott Mercedes-Benz 560 SEC volt a luxus és a teljesítmény csúcsa, amivel igazán lehetett élvezni az életet, és a luxuskupé fennmaradt példányai, mint ez is, keresett gyűjtői darabnak számítanak.
A hatvanas években versenyautók motorjainak építésével kezdte, majd a Mercedes-Benz modellek testre szabásával és motorteljesítményük fokozásával szerzett nevet magának az AMG, még mielőtt a stuttgarti márka gyári sportrészlege lett belőle. Az önálló korszak egyik legikonikusabb modellje az 560 SEC-ből épült luxuskupé, amiből a képeken látható példány 1989-ben érkezett az affalterbachi központba, ahol megkapta a karakteres szélesített sárvédőket.
Japánba került az elkészült autó, évtizedeket töltött ott, majd az Egyesült Királyságba, Ausztriába, végül az Egyesült Államokba vezetett az útja, amikor többször gazdát cserélt. Bár eredetileg is ebben a különleges kékfekete metálfényben hagyta el az AMG-t, az idők során többször újra lefestették. Szélesített karosszériájához mesterien illenek
a 17 colos AMG Aero kerekek, amelyek a rettentő széles abroncsokkal adják meg a luxuskupé ördögi kiállását.
Napfénytetővel bevilágított utastere is csupa fekete, és tiszta luxus.
Recaro ülései fűthetők és elektromosan állíthatók, és a korszak divatját tükrözik a fabetétek, amiből a műszerfalon kívül az ajtókra és a középső konzolra is jutott. Már akkor is magától értetődő felszerelésnek számított a klímaberendezés, és a Becker Grand Prix rádió is teljesen korhű tartozéka a Mercedes-Benz túrakocsijának, amivel már indulnánk is egy európai körtúrára.
Megvan hozzá az ereje, ott van benne az AMG által átalakított 6 literes V8-as motor,
amelynek eredetileg 385 lóerős teljesítménye elképesztőnek számított abban az időben, és remekül jött egy olyan túrakocsiban, amit hosszú távú, nagy tempójú utazásra szántak. A nyomatékát négyfokozatú automata sebességváltó juttatja a hátsó kerekekre, a tapadást pedig részlegesen önzáró differenciál biztosítja. Gyakran kell megállni vele tankolni, de őszintén, ebben az autóban kit érdekel?
Azt mondják, hogy az AMG ebből a változatból összesen kevesebb mint ötven példányt gyártott, ezért a fennmaradt autók egyre komolyabb értéket képviselnek. A képeken látható példány további különlegessége, hogy a motoron a Hartmut Feyhl, az RENNtech alapítójának kézjegye is megtalálható, aki még AMG mérnökként részt vett az autó fejlesztésében. Sokak szerint mozgó műalkotás, de az biztos, hogy igazi álom, aminek épp 350 ezer dollárnál tart a licitje.
Ez is érdekelhet: