Kétszázezer kilométer után is szinte frissnek tűnik ez a harminc éves Mercedes-Benz S 500 Coupé, melynek foteljeiben még mindig igazán jó utazni, a nyolchengeres benzinmotor pedig szépen szalad a hatalmas kupéval.

Egyetlen percig sem merült fel a Mercedes-Benznél, hogy nem a legjobb autónak szánják az S-osztály kupé változatát, ami olyan nagy karaktereket árnyékolt le, mint a 850-es BMW vagy a Jaguar XJS. Mindhárom autó a 90-es évek egyik legszebb és legfényűzőbb kétajtós kupéja, de a C140-esnek a sportossága helyett a kényelmével hódított.

Minden korszakban megvolt a Bálna szerepe, és így harminc éves korára már elkezdte levetkőzni az alvilág mocskát.

Irgalmatlanul megszaladtak a fejlesztési költségek és ezért az S-osztály is messze drágább lett, mint a korábbi csúcsmodell, de ettől sokak szemében csak kívánatosabb lett a kecses helyett inkább monumentális luxusautó. Ekkor már a BMW is nagyon komoly ellenfél volt, de az S-osztálynak még a Rolls-Royce is kalapot emelt, annyira mindenek felett állt Bálna limuzin és kupé változata.

Utóbbi a legszebb hagyományok szerint B oszlop nélküli kialakítású, tehát az ablakokat leengedve szinte csak lebeg a tető a négyszemélyes utastér felett. Azért légies megjelenéssel nem vádolnám a masszív S 500 Coupét, mert a szürke műanyag elemek sem igazán törik meg a homogén ezüst lemezfelületeket.

Ez volt a korszak egyik legdrágább autója, ennek megfelelően az utastere is fényűző.

Hosszú ajtaján úgy hullámzik a bőrkárpit, mint a színházi függöny, felette fényesre polírozott fabetét fut. Műszerfala egyenes vonalakkal határolt, a tetején kisebb tárolóhely van, alatta pedig elcsúsztatva a légbeömlő, majd következnek a funkciók szerint csoportosított gombok a kétzónás automata klímának vagy a rádiónak. A Bálna kupéban akár a belső tükör is elektromosan állítható, az ajtókat pedig soft close húzza be csendben.

Tizenkét irányban állítható, memóriás és fűthető fekete bőrfoteleiben kényelmes és nagy tempóval is nyugodt az utazás, amivel remek ellentéte a sportosabbra hangolt 8-as BMW-nek. A közel kétszázezer kilométert futott, harminc éves Mercedeshez még mindig megvan az eredeti szerszámkészlet és a fényezés színéhez passzoló javítókészlet, valamint az eredeti kesztyű is, ha az úriember nem szeretné bepiszkolni a kezét egy váratlan kerékcsere közben.

Kezdetben 500 SEC-nek, majd S 500-nak, aztán CL 500-nak keresztelték a Mercedes legnagyobb kupéját.

Olyan felszerelések voltak elérhetőek a 90-es évek legsúlyosabb kupéjához, mint a tempomat, a xenonfényszóró és az elektronikus menetstabilizáló, de az igazi lényeg továbbra is a hajtás. A hosszú gépháztető alatt a Mercedes 5,0 literes, V8-as szívó benzinmotorja van, mely 320 lóerős és 470 Nm nyomatéka van. Ezzel a több mint 2 tonnás kupé 7,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége.

1993-tól egészen 2022-ig használta első tulajdonosa ezt az S 500 Coupét, melyet rendszeres szervizeléssel és az autónak járó gondossággal tartott kiváló állapotban.

Ez is érdekelhet:

Kortalan luxuslimuzin ez az 1991-es Mercedes 600 SEL

Egy korszak meghatározó autója a Bálna, mely mostanra nagyszerű veterán.

A legkecsesebb bálna – az első Mercedes-Benz CL sztorija

A kilencvenes években a világ legjobb autói közé tartozott az S-osztály kétajtós változata.

A '90-es évek nehézbombázója, brutális erővel

Elképesztő mennyiségű pénzből fejlesztették és egy korszakot határoz meg a Mercedes W140-es, melynek V12-es változatához úgy nyúlt hozzá a Renntech, ahogy kell.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A kanyar, ahol kiderül, ki a jó vezető, és ki a boyracer

Az oroszok fiatalos terepjárója lehetett volna az UAZ-ból épített Jump

További cikkeink a témában