A Mercedesnél belátták, hogy ha a Tesla nyomába akarnak érni, akkor nem elég jó elektromos autót készíteni, hanem a hozzá tartozó töltőállomás-infrastruktúrát is fejleszteni kell, ezért saját hálózatot épít ki a német gyártó.
A Tesla nagy vonzereje más elektromos autókkal szemben, hogy saját Supercharger hálózatán villámgyorsan lehet tölteni az akkumulátorokat. Most a Mercedes jelentette be, hogy ezen a téren is az élre törne, mert bár több más márkával, az Audival, Forddal, Hyundaijal, Kiával és Porschével együtt benne van az Ionity fejlesztésében, saját hálózatot is kiépítenek.
A Mercedes elektromos töltőállomásai eleinte az Egyesült Államokban és Kanadában jelennek meg, akár már idén, majd Európában és Kínában is építenek töltőket, hogy az évtized végére már csak elektromos autókat tudjanak kínálni.
A töltőpontok nagyvárosokban, bevásárlóközpontoknál és márkakereskedéseknél helyezkednének el.
A villámtöltők 350 kilowattos töltésre lennének képesek, egy állomáson eleinte 4-12, később akár 30 töltőoszlop is helyet kaphat.
A hozzájuk tartozó parkolók lehetőség szerint fedettek lesznek, a tetőn napelemmel,
ami legalább a világítás energiaszükségletét fedezi. Saját mosdó és büfé ugyan nem lesz, de lehetőleg ilyen szolgáltatások közelében helyezik el az állomásokat.
A Supercharger állomásokhoz hasonlóan a Mercedes töltőpontjainak nagy előnye, hogy a márka tulajdonosai különféle előnyöket élvezhetnek. Az autóval útvonalat tervezve például a navigáció nemcsak útba ejti, hanem automatikusan le is foglalja a töltőpontot. 2027-re a tervek szerint világszerte már kétezer helyszínen 10 ezer töltőoszlopot működtet majd a Mercedes.
Ez is érdekelhet: