A Mercedes-Benz évekkel ezelőtt megmondta, hogy ez a jövő, és a jövő év végére tényleg gyártásba kerül az eActros új változata, ami nemcsak szokatlan formájával hívja fel magára a figyelmet, de egészen érdekes paramétereivel is.

2020-ban három jövőbemutató haszonjármű prototípusát mutatta be a Mercedes, és akkor még úgy tűnt, hogy a futurisztikus formájú koncepciók valóra váltása még nagyon messze van. Most azonban már el is érkezett ez az idő, hogy gyártásba kerüljön a jövő, és a Mercedes leleplezte az eActros alaposan megújult változatát.

A jelenlegi nyerges vontatókhoz képest feltűnhet, hogy mennyire különleges formájú fülkét kapott a megújult eActros.

A Mercedes szerint a légellenállást javítja a teljesen lekerekített, letisztult dizájn, ahol a szélvédő alatt csak az óriási emblémát láthatjuk, a fényszórókat az alsó részen lévő hűtőmaszk két oldalára rejtették. A szélcsatornás tesztek szerint a furcsa külső 9 százalékkal csökkentette az eActros légellenállását a jelenleg piacon lévő modellhez képest.

A formájánál is érdekesebb az eActros 600 technikája, a vontató alvázába ugyanis három, egyenként 207 kilowattórás akkumulátort építettek be, amivel 621 kilowattóra a kapacitása,

ez 500 kilométeres hatótávra elegendő, egy töltést beiktatva 1000 kilométer is megtehető egy nap.

A Mercedes szerint az európai kamionos utak jelentős része kisebb ennél, ezért sokaknak lehet megfelelő az új jármű. Az akkumulátorról a fedélzeti elektromos fogyasztók működtetése, de akár a vontatmány hűtése is megoldható, maximum 22-90 kilowattal.

A tartósságát megkérdőjelezőket megnyugtatandó a Mercedesnél azt is kiemelték, hogy az akkumulátor tíz év és 1,2 millió kilométer használat után is megőrzi az eredeti kapacitásának 80 százalékát. A gyorstöltése eleinte 400 kilowattal lehetséges, de a rendszer fejlődésével ennél sokkal gyorsabb is lehet,

a Mercedes megawattos nagyságrendről beszél, amivel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, akárcsak a személyautóknál.

A terhelhetősége nem sokkal marad el a belsőégésű motoros modellekétől, 44 tonnás össztömeggel a teherbírása 22 tonna, amihez két elektromotor együtt 815 lóerős teljesítményre képes. A dízel vontatókhoz képest ugyan 2-2,5-szer drágább lesz az új eActros, de a Mercedes számításai szerint öt év és 600 ezer kilométer alatt már gazdaságosabban üzemeltethető az elektromos változat, ami az év végétől már rendelhető, a gyártása jövőre indul.

Ez is érdekelhet:

A Mercedes szerint ez lesz a jövő kamionja

2023-ban már az utakra kerül.

A Mercedes modellautó-gyűjteményhez ilyen Actros tréler illik

Lenyűgözően élethű lett az autószállító.

Nem lesz visszapillantó tükör a Mercedes legújabb kamionján

Innovációkkal jön az új Actros nyerges vontató.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.