A Mercedes-Benz évekkel ezelőtt megmondta, hogy ez a jövő, és a jövő év végére tényleg gyártásba kerül az eActros új változata, ami nemcsak szokatlan formájával hívja fel magára a figyelmet, de egészen érdekes paramétereivel is.
2020-ban három jövőbemutató haszonjármű prototípusát mutatta be a Mercedes, és akkor még úgy tűnt, hogy a futurisztikus formájú koncepciók valóra váltása még nagyon messze van. Most azonban már el is érkezett ez az idő, hogy gyártásba kerüljön a jövő, és a Mercedes leleplezte az eActros alaposan megújult változatát.
A jelenlegi nyerges vontatókhoz képest feltűnhet, hogy mennyire különleges formájú fülkét kapott a megújult eActros.
A Mercedes szerint a légellenállást javítja a teljesen lekerekített, letisztult dizájn, ahol a szélvédő alatt csak az óriási emblémát láthatjuk, a fényszórókat az alsó részen lévő hűtőmaszk két oldalára rejtették. A szélcsatornás tesztek szerint a furcsa külső 9 százalékkal csökkentette az eActros légellenállását a jelenleg piacon lévő modellhez képest.
A formájánál is érdekesebb az eActros 600 technikája, a vontató alvázába ugyanis három, egyenként 207 kilowattórás akkumulátort építettek be, amivel 621 kilowattóra a kapacitása,
ez 500 kilométeres hatótávra elegendő, egy töltést beiktatva 1000 kilométer is megtehető egy nap.
A Mercedes szerint az európai kamionos utak jelentős része kisebb ennél, ezért sokaknak lehet megfelelő az új jármű. Az akkumulátorról a fedélzeti elektromos fogyasztók működtetése, de akár a vontatmány hűtése is megoldható, maximum 22-90 kilowattal.
A tartósságát megkérdőjelezőket megnyugtatandó a Mercedesnél azt is kiemelték, hogy az akkumulátor tíz év és 1,2 millió kilométer használat után is megőrzi az eredeti kapacitásának 80 százalékát. A gyorstöltése eleinte 400 kilowattal lehetséges, de a rendszer fejlődésével ennél sokkal gyorsabb is lehet,
a Mercedes megawattos nagyságrendről beszél, amivel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, akárcsak a személyautóknál.
A terhelhetősége nem sokkal marad el a belsőégésű motoros modellekétől, 44 tonnás össztömeggel a teherbírása 22 tonna, amihez két elektromotor együtt 815 lóerős teljesítményre képes. A dízel vontatókhoz képest ugyan 2-2,5-szer drágább lesz az új eActros, de a Mercedes számításai szerint öt év és 600 ezer kilométer alatt már gazdaságosabban üzemeltethető az elektromos változat, ami az év végétől már rendelhető, a gyártása jövőre indul.
Ez is érdekelhet: