Nagyobb hatótávval, igazi luxuslimuzinhoz illő kényelemmel és büszkén álló csillaggal finomították az elektromos Mercedes-Benz EQS-t.

Rengeteg kritika érte a Mercedes-Benz EQS-t és ezekre a visszajelzésekre folyamatos frissítésekkel reagálnak. A szoftveres finomhangolások mellett most hatalmasat javult az EQS kényelme és megjelenése is jobban illeszkedik a tradíciókhoz.

Maradt a megosztó és aerodinamikus dizájn, de visszanyúltak a konzervatív részletekhez.

Egyetlen vonalból álló formaterve és műanyagos maszkja nem aratott osztatlan sikert, ezért a klasszikus hűtőrácsot imitáló betéttel és a gépháztetőn álló csillaggal igazítottak a Mercedes formatervezői az EQS arcán. A több mint 3,2 méteres tengelytávú elektromos limuzinnak még a lökhárítói sem változtak, így továbbra is közel 5,3 méter hosszú az autó. Bizonyára az álló csillag a kiváló légellenállási együtthatóra (0,20) sincs rossz hatással.

Kis terhelésnél a kétmotoros EQS képes teljesen leoldani az első hajtást, így kizárólag a hátsó villanymotor hajtja az autót, ezzel is növelve a hatótávot. Nőtt az akkumulátor kapacitása is, mely 108,4 helyett már 118 kWh. Ezzel a EQS 450 4matic katalógus szerinti hatótávja 717-ről 799 kilométerre nőtt. Még ennél is messzebbre jut egy feltöltéssel az EQS 450+, melynek hatótávja több mint 820 kilométer. Egyenáramú töltőről (DC) akár 200 kW-tal is tölthető.

Ezentúl az alapfelszereltség része a 141 centiméter széles, három kijelzőt tartalmazó Hyperscreen.

Kormánya mögötti kijelzőn (12,3 col) a digitális műszeregység jelenik meg, a központi helyen pedig az MBUX 17,7 colos érintőképernyője, ezeken túl az utasülés előtt is van egy érintőkijelző, amin a vezetést nem befolyásoló funkciók érhetőek el. Érintésen túl beszédvezérléssel is aktiválhatóak akár a klíma, az ablakok, a navigáció vagy éppen az ülésmasszázs beállításai is.

Legnagyobb újítás azonban az elfektethető hátsó ülés, ami az előretolható első üléssel és a lábtartóval kiegészítve igazán pihentető utazást biztosít annak, aki sofőrrel használja az EQS-t. A hagyományos ülésfűtés mellett a nyak és a váll sem fagyoskodik a puha kispárnával kiegészített hátsó ülésen. Masszázs mellett az öt milliméterrel vastagabb habszivacs betét fokozza a kényelmet.

Ez is érdekelhet:

Még mindig brutális a Mercedes-Benz G-osztály

Baltával faragott forma, izmos motorok, három zárható differenciálmű.

Négyhengeres turbómotorral is igazi sportkupé a Mercedes-AMG GT 43

Sokkal könnyebb a V8-asnál, ezért vezetni is más élmény.

Minden nyitott tetős nap ünnep a Mercedes CLE Cabrióval

Ezzel bármelyik tengerpart jó úti cél.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Leszedették az olasz trikolórt a Fiat Topolinóról, mert nem elég olasz

További cikkeink a témában
Titkos helyek, amiket csak a hajósok ismernek Horvátországban
Hirdetés