A koncepció jóval kreatívabb, mint a neve, és tényleg működik is.
A Future Bus csak egy tanulmánynak tűnik, pedig húsz kilométert már teljesen automata módban megtett Hollandiában, észlelte és betartotta a közlekedési táblák és lámpák utasításait, beállt a megállókba, nyitotta-csukta az ajtókat, reagált a gyalogosok és a járművek mozgására. Közben természetesen egy vezető is volt a buszon, hogy beavatkozzon, ha szükséges, de nem akadt dolga.
Nem csak az önvezető mód az újdonság, hanem a busz berendezése is, ami sokkal inkább emlékeztet egy dizájnnappalira, mint egy tömegközlekedési eszköz belsejére, és a budapesti csúcsforgalomban alighanem el is bukna a kialakítása, nem beszélve a vezeték nélküli mobiltöltőre, ahol kb. tíz másodpercig maradna ott a telefon. De ne rosszindulatúskodjunk, nézzük egy ideális város ideális buszáról készült képeket és videókat!