1993-ban jelent meg a Mercedes-Benz 500 GE, tehát a legendás terepjáró V8-as változata, mely harminc év után Mercedes-Benz G 500 Final Edition néven búcsúzik.
Igazi terepjárónak és munkagépnek készült a Mercedes-Benz G-osztály, melynek képességeire egyre kevésbé volt szükség, amit az is nagyon jól bizonyít, hogy mostanra több AMG modellt adnak el belőle, mint valódi járatlan utakra vagy haszongépjárműnek szánt változatot. A G-osztály egyértelműen státuszszimbólum lett, amit részben az 1993-ban megjelent V8-as modellnek is köszönhet. Sík szélvédője, dobozszerű karosszériája és külső zsanéros ajtajai már a 90-es években is csak a látványnak szóltak, hiszen az 500 GE-vel egyértelműen azokat célozták meg, akiknek a teljesítmény és a megjelenés sokkal fontosabb a terepszögeknél és a vontatóképességnél.
Mostanra megújulva, a Mercedes modern fedélzeti rendszerével, jóval takarékosabb és messze erősebb motorokkal már tényleg felzárkózott a világhoz a G-osztály, mely harminc éven át volt elérhető nyolchengeres motorokkal. Nagy szó ez, hiszen a Land Rover Defender csak teljes átalakulás árán tudott fennmaradni.
Egyszerre ünnepli a harmincadik évfordulót és búcsúzik a V8-as Mercedes-Benz G 500.
1993-ban mutatták be az 500 GE-t, melynek M117 kódú V8-as motorja közel 240 lóerős és 375 Nm nyomatéka van. Ezzel 11,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 180 km/óra a G-osztály végsebessége. Ekkoriban az AMG is elérhetővé tett hozzá egy teljesítménynövelő csomagot, amivel 6,0 literre növelték a lökettérfogatot, így a 295 lovas terepjáró 1 másodperccel hamarabb érte el a 100 km/órát.
Ezzel szemben a mostani G 500-as 4,0 literes, biturbó V8-asa 421 lóerős és 610 Nm nyomatéka van, amivel a 4,8 méter hosszú és közel 2 méter magas, 2,5 tonnás terepjáró 5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 210 km/óra a végsebessége. Ez az elképesztő út azonban az 1500 darabos limitált szériával véget is ér, a továbbiakban nem lehet majd nyolchengeres G 500-at kapni.
Ez is érdekelhet: