Grazban elkészült az ötszázezredik G-osztály, ami jól mutatja a Mercedes terepjárójának több mint négy évtizede tartó töretlen sikerét. A jubileumi példány egy egyedi darab lett, amely a nyolcvanas évekbeli ősének stílusát viseli.

1979 óta íródik a G-osztály története, ezzel a Mercedes terepjárója az S-osztály és az E-osztály mellett a márka egyik legrégebb óta gyártott típusának számít. Sikerét annak köszönheti az egyre növekvő rajongótábora körében, hogy a mai napig megtartotta a klasszikus stílusát, és nem mellékesen kiváló terepjáró-képességekkel rendelkezik. 44 évvel a piaci bevezetése után már az 500 ezredik példány gördült ki a Steyr grazi gyárából.

A megjelenésekor a vásárlók négyféle motor közül választhattak, 72 és 150 lóerő közötti teljesítménnyel, rövid és hosszú tengelytávval, még kabrióként is. Az elmúlt négy évtized során a G-osztály célszerszámból életstílus-autóvá nőtte ki magát, de a robusztus alvázat, az összkerékhajtást és a differenciálzárakat megtartotta. Olyan ikonikus dizájnelemei, mint a kerek fényszórók, a kívül zsanérozott ajtók és a hátsó ajtón lévő pótkerék ma is azonnal felismerhetővé teszik.

A G-osztály a teljesítményét és a technikáját tekintve is folyamatosan fejlődött az évek során. A történetének legnagyobb előrelépését a 2018-ban bemutatott jelenlegi generáció mutatta be, hiszen ezen a szérián jelentek meg a LED-es fényszórók, a modern vezetéstámogató rendszerek, valamint a Mercedes többi modelljéhez hasonló belső tér.

Az ötszázezredik példány elkészülte alkalmával pedig egy meglepetéssel készült a Mercedes.

A jubileumi példány nem egyszerűen egy szériamodell lett, hanem egy olyan egyedi konfiguráció, ami az 1986-os 280 GE-t eleveníti fel. Zöld festése az egyik első árnyalat, ami a G-osztályhoz elérhető volt, a maszkját és a fényszórókereteket feketére festették, klasszikus az ötküllős felnije is, a pótkeréktartója pedig ponyvából készült. Az érdekes részletek közé tartozik

az irányjelző, aminek a formája a mai napig változatlan, de ezen a példányon ismét borostyánsárga a burája.

Retró stílusú a belső tér is, amit a nyolcvanas években divatos kockás szövettel kárpitoztak. Nem kell sokat várni a G-osztály újabb évfordulójára sem, hiszen 2024-ben lesz 45 éves a legendás terepjáró, amit egy teljesen új modellváltozattal ünnepel majd meg a Mercedes. A koncepcióváltozatát már láttuk, hamarosan pedig sorozatgyártásra kész kivitelben is megismerhetjük az első teljesen elektromos hajtású G-osztályt.

Ez is érdekelhet:

Bámulatos kupé-kabriót épített a G-osztályból a francia Heuliez

1996-ban mutatták be a Mercedes-koncepciót, és az egyetlen példánya most eladó.

A G-osztályból is elektromos autó lett, itt a Mercedes EQG

A pótkeréktartójából kábeltartó lett.

A stílusa nem változott, pedig vadonatúj a G-osztály

Modern technika került a klasszikus vonalak alá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában