Az elektromosítást nem kerülhette el a Mercedes egyik legikonikusabb modellje, a G-osztály sem, aminek a tisztán villanyhajtású változatát egyelőre tanulmányként, Concept EQG néven mutatta be a gyártó.
Az eleve elektromosnak tervezett modellek, mint az EQS és a most leleplezett EQE mellett a Mercedes a belsőégésű motorral szerelt jelenlegi modellekből is épít elektromos autókat, ilyen az EQA és az EQB is, és ilyen a G-osztály villanyhajtású változata is, amit Concept EQG néven lepleztek le a müncheni autószalonon.
Az 1979 óta ismerős karakteres kockaformát az elektromos EQ modellektől ismerős stíluselemekkel dobták fel, így a kerek fényszórók közé LED-es világítású, burkolt hűtőmaszk került, látványos a tetőre épített fényágyú, a kétszínű fényezés, és
elképesztően menő a 22 colos, polírozott felni is, ami a Mercedes klasszikus modelljeit idézi fel.
A Concept EQG érdekessége, hogy a hátán ugyan megtaláljuk a G-osztály jellegzetes pótkeréktartóját, pontosabban annak kisebb, szögletesebb, falitöltőre emlékeztető változatát, de értelemszerűen már nem pótkerék van benne, hanem
az elektromos autó töltőkábelét hordhatjuk majd itt: jópofa és egyszerű módja a kábelek gyors előszedésének.
A Mercedes egyelőre csak annyit árult el a műszaki felépítésről, hogy a G-osztály alvázas konstrukcióját megtartották, és mind a négy kerékhez került egy villanymotor, ezek egyenkénti szabályozásával elektromos autóként is kiváló terepjárónak ígérkezik a G-osztály. Szerintünk a sorozatgyártású változatára sem kell már sokat várni.